نماینده شیراز با انتقاد از عملکرد دولت در مواجهه با کرونا گفت: ساده انگاری دولت و شخص رئیس جمهور در برخورد با بحران کرونا و عدم صدور مجوز اعمال محدودیت باعث شد تاکنون کشور درگیر موج چهارم کرونا شود چرا باید رئیس جمهور توصیه های کادر درمان را نادیده بگیرد و با این اهمال و کوتاهی کشور را درگیر خسارت های جدید موج چهارم کرونا کند.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 11 April 2021
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری در نشست علنی مجلس طی نطق میان دستور خود گفت: در سال 1400 که به نام تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نامگذاری شده، انتظار بر این است که برای حل مشکل تولید و ارتقاء شاخص های سهولت کسب و کار توسط قوای سه گانه اقدام عملی انجام شود. در شرایط رقابتی قوای سه گانه باید توجه داشته باشد که تسهیلات به وام و اعتبار نیست، مانع زدایی و رفع محرومیت ها و حمایت های قانونی و معنوی از تولید از هر وام و کمکی مهم تر و اثرگذارتر است.
 
او افزود: در شرایطی که کشور برای برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری آماده می شود آمریکا و همراهانش سعی دارند به هر شکلی که شده بر روی انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بگذارند. آمریکا باید بداند که ما بدون توجه به مطالبه کشورهای خارجی با رعایت مصالح و منافع کشور تصمیم می گیریم، آمریکا اگر صداقت داشت قبل از امضای توافقنامه 25 ساله ایران و چین برای لغو تحریم ها اعلام آمادگی می کرد.
 
قادری تاکید کرد: حالا که با انعقاد این توافقنامه امکان تاثیرگذاری بر فرآیندهای کشور را ندارد، اعلام آمادگی برای لغو تحریم ها کرده و جای تاسف است که عده ای در کشور بنا دارند در سایه شل و سفت شدن تحریم ها جایگاه سیاسی خود را حفظ کرده و به هر قیمتی که شده در سایه گشایش های ناچیز آمریکا تا قبل از انتخابات آمریکا را به برجام برگردانند، وقتی سیاست کلان و راهبردی نظام توسط رهبری اعلام شده است چرا تیم مذاکره کننده به خودش اجازه می دهد که طرح هایی مثل طرح گام به گام مطرح شده و بدون لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی مجوز برگشتن آمریکا به برجام را صادر کند،
 
او با اشاره به امکان توافق با سایر کشور ها در چارچوب موافقت نامه های راهبردی گفت: وقتی با امضای سند راهبردی با چین و امکان امضای چنین اسنادی با کشورهای دیگر مثل روسیه، ترکیه، پاکستان و سایر کشورها وجود دارد چه دلیلی برای تن دادن به زورگویی غرب در برجام وجود دارد. ظاهرا برخی با نادیده گرفتن سیاست های کلی نظام قصد دارند به هر شکلی حتی در سایه حمایت خارجی صندلی ریاست خود  و همنشینان سیاسی خود را حفظ کنند، غافل از اینکه مردم حمایت جریان های خارجی از برخی از افراد و جریان های سیاسی را بی پاسخ نگذاشته و واکنش نشان خواهد داد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار