با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و تداوم روند صعودی شمار بیماران نیازمند خدمات بستری و تقاضا برای داروهای ضد کرونا، مسئولان بهداشتی درمانی در فارس، در خصوص بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات و داروخانه‌هایی که داروهای مورد نیاز این بیماران را دارند، توضیح دادند.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 11 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر این که تمام مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی و خصوصی زیر مجموعه این دانشگاه موظف به پذیرش بیماران تنفسی هستند، گفت: هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرفته و یا به دیگر مراکز و بیمارستان ها ارجاع دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا شیراز، دکتر اورنگ ایلامی در بازدید از بیمارستان مرکزی شیراز، گفت: دستورالعمل ساماندهی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به تمامی مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه ابلاغ شده و کارشناسان و مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه بر نحوه اجرای آن نظارت دارند.

او با قدردانی از تلاش و همراهی مجموعه بیمارستان مرکزی شیراز و مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی و خصوصی استان در دوران پاندمی کووید ۱۹ از مسوولان مراکز درمانی و بیمارستان های فارس خواست تا با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم، روند پذیرش بیماران مشکوک به کرونا را بهبود بخشند.

ایلامی با بیان اینکه در صورتی که یک بیمارستان با کمبود تخت مواجه باشد، مرکز مدیریت و پایش اقدامات درمانی دانشگاه، بیمار کرونای نیازمند بستری را به نزدیکترین بیمارستان هدایت می کند، یادآور شد: با برنامه ریزی و همراهی مراکز درمانی استان، تا کنون موردی از عدم پذیرش بیماران کرونا گزارش نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز، لیست داروخانه های ارایه دهنده داروهای مرتبط با بیماری کووید۱۹ استان فارس که در این ایام فعال هستند را اعلام کرد.

دکتر محمدرضا حیدری با اشاره به تصمیم گیری ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا مبنی بر اعلام اطلاع رسانی این مراکز، گفت: در این لیست نام و نشانی داروخانه ها درج شده است.

حیدری گفت: مردم می توانند با ارسال نام داروی موردنظر، اطلاعات موردنیاز خود را از طریق سامانه ۲۰۰۰۰۱۰۰۰۰ دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، داروخانه‌های دکتر امیدی در خیابان ملاصدرا، دکتر اکرمی در خیابان زند، دکتر نمازی در خیابان زرگری، دکتر نورانی در خیابان صنایع، دکتر حسام واقع در ساحلی غربی، دکتر بهروزیان در ساختمان پزشکان، افراسیابی در خیابان بیست متری سینما سعدی، دکتر فرجاه واقع در بلوار پاسارگاد، دکتر مرتضی یگانه، دکتر عابدی در خیابان معالی آباد، دکتر فاطمه گلستان واقع در خیابان زند، آرش در خیابان زرگری، دکتر لادن کریمیان قدوسی غربی و دکتر جواد دهقانی ساحلی غربی، مراکز داروخانه‌ای ارائه دهنده داروهای ضد کروناویروس در شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار