نماینده کازرون گفت: در این شرایط  هیچ کس نمی‌تواند از رئیس جمهور یا افرادی که به او مشاوره دادند، شکایت کند. هیچ قاضی نمی‌تواند رئیس جمهوری که این شعارها را داده محاکمه کند. از سوی دیگر مشخص نیست که این شکست را باید در کارنامه چه حزبی ثبت کرد؟
کد خبر: ۹۵۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 12 April 2021
به گزارش تابناک فارس: فریدون عباسی دوانی در ارتباط با سلامت انتخابات، گفت: انتخابات ریاست جمهوری با توجه به ویژگی‌هایی که رئیس جمهور باید داشته باشد نیازمند نظارت ویژه شورای نگهبان است، شورای نگهبان باید در بررسی سوابق افراد سخت گیرانه عمل کند و بر مبنای آن احراز صلاحیت کند، متاسفانه در کشور ما با توجه به اینکه احزاب رسمی فعالیت‌های طولانی مدت و پایداری ندارند و اساسنامه و مرام نامه احزاب هم قابل دسترس مردم نیست و افراد در احزاب رشد نمی‌کنند و از شاخه‌های دانش آموزی، دانشجویی، کارمندی و غیره رشد نمی‌کنند؛ بار سنگین احراز صلاحیت کاندیداها روی دوش شورای نگهبان است.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: متاسفانه هر کس به هر نحوی که مسئولیت‌های اجرایی داشته یا نداشته یا در هر سطحی، به خود اجازه می‌دهد که در انتخابات ثبت نام کند، با این اوصاف همه انتظار تایید شدن دارند.
 
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم احراز صلاحیت نیز شرایط انتخاب را برای مردم سخت و سنگین می‌کند لذا به نوعی وانمود می‌شود که با آنها بر اساس سلایق شخصی یا سیاسی رفتار شده است.  بنابراین در بحث ریاست جمهوری بهتر است که افراد توسط تشکلات و یا احزاب شناخته شده، معرفی شوند.
 
عباسی تاکید کرد: افراد باید از کانال‌های در چارچوب انقلاب اسلامی معرفی شوند تا مردم دچار سردرگمی نشوند. شورای نگهبان موظف است تعدادی از داوطلبان را تایید صلاحیت کند تا جامعه بتواند تصمیم درستی بگیرد و مشارکت حداکثری در جامعه به وجود بیاید و شاهد رغبت در انتخابات باشیم.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه خلاء قانونی در این زمینه نداریم، اظهار کرد: متاسفانه حزب های پایدار در کشور نداریم و اغلب احزاب در زمان انتخابات تشکیل می‌شوند. تشکیلات حزبی ما هم به نوعی نیست که در شوراهای شهر یا مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری نظر دهند و یا اینکه احزاب وزرا را بر اساس معیارهای حزبی پیشنهاد نمی‌دهند.
 
عباسی اضافه کرد: از سوی دیگر احزاب پاسخگوی نقاط ضعف وزرا یا رئیس جمهور معرفی شده از سوی آن ها نیستند. به عنوان مثال دولت فعلی وعده 100 روزه برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصاد مردم را داد یا اینکه درباره برجام وعده هایی را عنوان کرد، اما این امتیازات را با مجوزهایی که از مجلس یا شورای عالی امنیت گرفتند، دریافت کردند اما نه تنها تحولی در زندگی مردم رخ نداد بلکه معیشت مردم 10 برابر به سختی بیشتر افتاد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار