مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: بارش رگباری بهاری همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، تند باد شدید با گرد و غبار در استان فارس پیش بینی می شود.
کد خبر: ۹۵۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 12 April 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و اطلاعیه زرد از روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه در استان فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق موقت، احتمال تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید، ریزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا برای استان پیش بینی می‌شود.

او افزود: این سامانه بارشی در سطح استان به ویژه مناطق جنوب غرب و مرکز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

قطره سامانی ادامه داد: این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر، کاهش دید موقتی، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک و سازه‌های موقت به دلیل وزش باد شدید و احتمال برخورد صاعقه را در پی دارد.

او اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های فصل بهار شرایط تشدید بارش موقتی و طوفان لحظه‌ای درمقیاس‌های محلی بویژه در مناطق مستعد و کوهپایه‌ها وجود دارد و باید تمهیدات لازم مد نظر قرار گیرد.

مدیر کل هواشناسی استان فارس به شهروندان توصیه کرد: از قرار گرفتن در کنار رودخانه‌ها خودداری و عشایران برای چرای دام احتیاط لازم را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی انجام شود، همچنین مردم از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

قطره سامانی بیان کرد: از لحاظ تغییرات دمایی تا چند روز آینده تغییرات شدید دما نخواهیم داشت، اما برای پایان هفته فعلأ نقشه‌ها ۳ تا ۵ درجه کاهش دما نشان می‌دهند.

او ادامه داد: بیشینه دمای دیروز شیراز ۲۹ و کمینه دمای بامداد امروز شیراز ۱۳ درجه، سردترین ایستگاه‌های استان صفاشهر با ۴ درجه بالای صفر و دیروز گرم‌ترین ایستگاه‌های استان مهر و لامرد با ۳۸ درجه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار