اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در فروردین ماه ۱۴۰۰ در سایت احیاء تکثیر وپرورش گوزن زرد ارسنجان (در جنگل خلیل بیگ) متولد شد.
کد خبر: ۹۵۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 13 April 2021

نابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حسن ابراهیمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: طی مشاهدات ماموران یگان این شهرستان نخستین گوساله متولد شده در ۲۳ فروردین ماه سال در این سایت دیده شده است.
وی افزود: تعداد ۴۸راس گوزن زرد در محدوده ۳۰۰هکتاری حفاظت و حراست می‌شود که با تولد این یک راس گوساله تعداد گوزن زرد ایرانی در این سایت به ۴۹راس رسیده است.
به گفته ابراهیمی؛ پایش مداوم، گشت و کنترل، تغذیه، امنیت و حفاظت بهینه و مدیریت شده در ازدیاد این گونه باارزش در این سایت نقش به سزایی ایفا کرده است.
سایت احیای گوزن زرد ارسنجان، دومین سایت احیای گوزن زرد در استان فارس است که برای تکثیر این گونه کمیاب، در اوایل دهه ۹۰ در ۳۰۰ هکتار از جنگل خلیل بیگ در ۸ کیلومتری شرق شهرستان ارسنجان​ با ۷ رأس گوزن زرد فعالیت خود را آغاز کرد.
گوزن زرد ایرانی از نظر حفاظتی از سوی سازمان بین المللی حیات وحش جزو گونه‌های در معرض خطر انقراض اعلام شده است. این گونه جثه‌ای کوچکتر از مرال داشته و از شوکا بزرگتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار