به دنبال تغییر رنگ وضعیت کرونایی، بانک ذخیره خون در استان فارس رو به کاهش است و ضرورت دارد شهروندان در این امر خداپسندانه گام بردارند.
کد خبر: ۹۵۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 13 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کاهش چشمگیر ذخایر خونی در فارس خبر داد و گفت:به دنبال تغییر رنگ وضعیت کرونایی، بانک ذخیره خون در استان رو به کاهش است و ضرورت دارد بار دیگر شهروندان در این امر خداپسندانه گام بردارند.
دکتر سید روح الله حسینی گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان فارس، تعداد مراجعان برای اهدای خون بسیار کاهش یافته که شاهد کمبود جدی ذخایر خونی در استان هستیم.
این مقام مسوول در دانشگاه افزود: بیماران مبتلا به سرطان و تالاسمی، عمده‌ترین بیماران نیازمند به خون هستند که در حال حاضر سلامت این گروه از بیماران به خطر افتاده و چنانچه نتوانیم منابع خونی استان را تامین کنیم، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد، به همین دلیل نیاز است شهروندان مانند گذشته با اهدا خون بیماران را از یاد نبرند.
دکتر حسینی با اشاره به تامین سلامت اهداکنندگان خون در برابر کروناویروس اظهار کرد: در مراکز انتقال خون مطابق استاندارد‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، الزامات برای حفظ سلامت اهداکنندگان اجرا می‌شود و خطری در رابطه با ویروس کرونا و یا هر آلودگی دیگر مراجعه کنندگان را تهدید نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار