حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن تشریح برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان گفت: نظارت دوگانه‌ای را در موضوعات مختلف شاهد هستیم و بعضی‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به منزله تعطیلی مساجد می‌دانند درحالی که مساجد در ماه مبارک رمضان تعطیل نیستند.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ 14 April 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن تشریح برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان گفت: نظارت دوگانه‌ای را در موضوعات مختلف شاهد هستیم و بعضی‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به منزله تعطیلی مساجد می‌دانند درحالی که مساجد در ماه مبارک رمضان تعطیل نیستند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، اعزام طلاب و مُبلغ از قم نداریم و ۲۶۰ روحانی و امام محله در محلات استان استقرار دارند که در مساجد تعیین شده در پاسخگویی شبهات، برنامه های فرهنگی و اجتماعی، بسته بندی بسته های ارزاق جهت اهدا به نیازمندان فعال خواهند بود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، به صورت مستمر در مساجد جلسات انس با قرآن را نیز خواهیم داشت و پویش همدل در راستای حل مشکلات محله، مبلغین، مداحان و معتمدین محلی ورود خواهند کرد لذا انتظار داریم برنامه های ماه مبارک رمضان با پروتکل های بهداشتی و پررونق‌تر از سال گذشته برگزار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال در حوزه قرآن و عترت استان فارس ویژه ماه مبارک رمضان برنامه هایی اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در بخش عترت بنیاد مهدویت استان فارس و در بخش قرآنی موسسات قرآنی برنامه هایی را پیش بینی و دنبال خواهند کرد که مسابقات حفظ، ترتیل و تفسیر قرآن کریم به صورت مجازی نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهرابی در پاسخ به خبرنگار «شیرازه» مبنی بر فعالیت کارگروه های آموزشی مباحث دینی ویژه ماه مبارک رمضان در سطح استان فارس، گفت: براساس اعلام نیاز موسسات، محلات، مساجد و... بستر آموزش را فراهم کردیم و آموزش های تخصصی در زمینه دین اسلام، مهدویت و تشیع، جریان شناسی وهابیت، فرق و ادیان، خانواده، عرفان های نوظهور، سبک زندگی و... هم اکنون در دو بخش تربیت مربی و دوره عمومی در حال برگزاری است.

گفتنی است هدف از "پویش محله همدل" ایجاد امید و انگیزه با تکیه بر ظرفیت های عظیم مردمی است که با تقویت این روحیه برخی از مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم شناسائی، بررسی و حل می‌شود؛ مسائل مشکلات محله به دسته های کلی ازجمله اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی وسلامت، حقوقی تقسیم می‌شود که باید تلاش شود تمامی مسائل محله نه فقط امور مذهبی بلکه در تمام امور؛ به امام محله و مسجد ارتباط پیدا کند.

برچسب ها: ماه رمضان ، کرونا ، مساجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار