نماینده فسا گفت: اقتصاد کشور بیمار است و یک روز در خودرو و ارز و روز دیگر در مرغ و روغن این مشکلات را داریم؛ لذا نگاه ما به اقتصاد، نگاه درستی نیست اما خدا لطفی کرده که همه مشکلات را به گردن تحریم‌ها می‌اندازیم در حالی که بخشی از این وضعیت، به نحوه مدیریت ما باز می گردد.
کد خبر: ۹۵۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 14 April 2021
به گزارش تابناک فارس: حجت اله فیروزی با اشاره به اوضاع بازار خودرو اظهار کرد: یکی از ایرادها به بازار خودرو این است که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده بنابراین باید به سمتی برویم که خودرو تبدیل به کالای مصرفی شود. لازمه این کار هم اصلاح اقتصاد کلان کشور است.
 
فیروزی در ادامه افزود: نکته دوم این است که ظرفیت تولید خودرو در کشور ما مشخص است و سالانه ۱ الی ۱ میلیون و دویست هزار خودرو توسط خودروسازان تولید می شود و همین میزان هم مصرف کننده واقعی داریم؛ یعنی اگر عرضه و تقاضا به درستی انجام شود ما کمبود خودرو نخواهیم داشت؛ اما وقتی عده‌ای خودرو را برای سرمایه گذاری می خرند، تقاضا بالا می رود درحالی که عرضه ثابت است؛ لذا بازار همیشه نامتعادل خواهد بود و خودرو با قیمت واقعی به دست مصرف کننده نمی رسد.
 
فیروزی در پایان خاطرنشان کرد: طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در جریان است که سرفصل های زیادی دارد و تلاش می کنیم که قبل از پایان دولت فعلی طرح را نهایی و گزارش آن را منتشر کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار