مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: سرمازدگی روزهای ابتدایی سال جدید ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زراعت و باغبانی این شهرستان خسارت زد.
کد خبر: ۹۵۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 14 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه افت شدید دما در روزهای شانزدهم و هفدهم فروردین ماه به زراعت و باغبانی به دهستان خواجه ای و روستای وحدت آباد از توابع بخش میمند خسارت زد، تصریح کرد: خسارت سرمازدگی به روستای وحدت آباد بسیار شدید بود و نیاز به مساعدت است.

وی با اشاره به ضرورت کمک و توجه به کشاورزان و باغداران، افزود: در این راستا بیمه، حوادث غیرمترقبه و بانک‌ها باید به میدان کمک آیند تا با تامین خسارت کشاورزان بتوانند دوباره بر روی پای خود بایستند.

موسوی ابراز کرد: خسارت در سطح 1200 هکتار گندم و جو آبی، ۲۰ الی ۷۰ درصد و حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

او اظهار کرد: خسارت در سطح ۲۰۰ هکتار از باغ های انار، انگور و گل محمدی، ۱۰ الی ۴۰ در صد و ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات احتمالی از جمله سرمازدگی، بهره‌برداران باید اصول فنی کاشت، داشت و برداشت را رعایت کنند و ضمن زیر پوشش بیمه قرار دادن محصول خود، زیان ناشی از آن را کاهش دهند و از مزایای بیمه محصولات برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار