همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی بدون حضور مخاطب و به‌صورت پخش زنده از شبکه‌های سیما در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 14 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، برنامه های حرم بدون حضور مخاطب و در بستر فضای مجازی و یا شبکه‌های سیما اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، مهم‌ترین برنامه رمضانیه این ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را برپایی مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی به‌صورت روزانه برشمرد و اظهارداشت: این برنامه در ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه در سالن دارالعباده حرم مطهر بدون حضور مخاطب برگزار می‌شود که به‌صورت مستقیم از شبکه استان فارس و شبکه ۴ سیما پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه‌برنامه ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی که ویژه حزب‌خوانی قرآن کریم توسط دانشجویان و دانش‌آموزان است در طول ماه مبارک رمضان با همکاری شورای قرآن و عترت استان در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ (ع) ادامه داد: از جمله برنامه‌های رمضانیه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) که در بستر فضای مجازی برگزار می شود، شامل اجرای ویژه‌برنامه‌های رمضانیه رادیو حرم در دو بخش صبح و بعدازظهر، برگزاری سخنرانی مذهبی بعد از نماز ظهر و عصر، برگزاری مسابقه اینترنتی «ماه خدا» در طول ماه مبارک و از طریق سایت حرم مطهر، اجرای ویژه‌برنامه روزه اولی‌ها، بیان احکام روز ویژه نوجوانان و کارگاه ارتباط مؤثر با نوجوان است.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس اعلام کرد: زیارت امین‌الله در طول ایام ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در صحن حضرت شاهچراغ (ع)، قرائت دعای ندبه و دعای کمیل از دیگر برنامه‌های رمضانیه حرم مطهر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار