سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) به گفت و گوهای غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای روز پنجشنبه در وین اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 15 April 2021
به گزارش تابناک فارس: «جن ساکی» با بیان اینکه بازگشت به تعهدات مندرج در برجام، فرآیندی طولانی خواهد بود، مدعی شد: «درک ما این است که آنها (ایران) قصد دارند فردا به جلسه بیایند. ما هم نسبت به اینکه این فرایند چقدر طولانی خواهد بود، آگاه هستیم».
 
سخنگوی کاخ سفید در ادامه با تأکید بر اینکه «این امر از طریق مذاکرات غیرمستقیم انجام می‌شود»، افزود: «ولی ما هنوز هم این احساس را داریم که این یک گام رو به جلو است».
 
سخنگوی کاخ سفید در حالی از آغاز مجدد فرایند گفتگوهای غیرمستقیم میان تهران- واشنگتن برای بازگشت به تعهدات برجامی می گوید که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که ایران «مقدمات» آغاز غنی سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد را در یک نیروگاه روزمینی در نظنز «تقریباً کامل کرده است» و قصد دارد تعداد ۱،۰۲۴ عدد سانتریفیوژ نسل اول «IR-1» را به تأسیسات زیرزمینی نظنز اضافه کند.
 

اعلام این تصمیم تهران همچنین با واکنش تند «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روبرو شد. وی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری که در مقر ناتو در شهر بروکسل برگزار شد، با اشاره به موضوع ایران تصمیم تهران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را اقدامی «تحریک آمیز» خواند و مدعی شد که این اقدام جدیت تهران نسبت به گفتگوهای هسته ای در وین را مورد تردید قرار می دهد.

برچسب ها: برجام ، توافق ، امریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار