سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب سند راهبردی ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در شهرداری شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 15 April 2021

تابناک فارس  به نقل از شورای شیراز: سعید نظری گفت: شورای اسلامی شهر شیراز برای مقابله با فساد در دور پنجم طرح‌های کم نظیری از جمله راه‌اندازی سامانه شفافیت طرح تعارض منافع و نیز شفافیت آرای اعضا را به تصویب رسانید.

 نظری ادامه داد: در همین راستا در جلسه علنی گذشته شورای شهر شیراز طرح سند راهبردی ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در شهرداری شیراز که در مرکز پژوهش‌های شورا تدوین شده بود، به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ارتقای سلامت اداری، افزایش شفافیت، ارتقای کنترل و نظارت شورای شهر بر فرآیندها و بسترهای مستعد فساد در شهرداری، افزایش رضایت و اعتماد عمومی به عملکرد سازمانی و نیز افزایش کنترل و نظارت عمومی بر عملکرد شهرداری شیراز را از اهداف این سند عنوان کرد.

نظری اضافه کرد: ارتقای شفافیت، کارآمدسازی سامانه‌ها، استانداردسازی فرآیندها، رقابتی کردن بهره‌گیری از فرصت‌ها، حمایت از مقابله‌کنندگان با فساد، کارآمدسازی رویه‌های برخورد با متخلفان، اصلاح زمینه‌های فسادزا در ساختار درآمدی و هزینه‌ای شهرداری و بازنگری در تعرفه‌های عوارض شهرداری مهمترین اولویت‌های راهبردی این سند مبارزه با فساد است.

به گفته او، انتشار اطلاعات، اصلاح و بهبود و به‌روزرسانی طرح‌های جامع و تفصیلی، اصلاح و بهبود فرآیند صدور پروانه، عدم خلاف، پایان‌کار و دیگر مجوزها، اصلاح و بهبود فرآیند به کارگیری نیروی انسانی، اصلاح و بهبود فرآیندهایی همچون رفع سد معبر، قیمت‌گذاری املاک، بودجه و متمم و قراردادهای ترک تشریفات مهمترین رویکردهای پیش‌بینی شده اصلاح فرآیندی برای آسان‌سازی و چابک‌سازی و شفافیت در امور اداری شهرداری شیراز است.

سخنگوی شورای شهر شیراز، از کارشناسان و متخصصان این حوزه خواست شورای اسلامی شهر شیراز را در اجرای این مصوبه مهم همراهی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار