معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان وضعیت و موج فزاینده شمار مبتلایان و بستری های کووید ۱۹ در شهر لار را پنجشنبه ۲۶ فروردین بسیار سهمیگن و دهشتناک توصیف کرد و گفت: ۴۵ نفر در بیمارستان امام رضا(ع) بستری شدند.
کد خبر: ۹۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 15 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وحید یگانه گفت: گنجایش بیمارستان امام رضا (ع) و حتی اورژانس این مرکز درمانی به طور کامل تکمیل شده و هم اینک جایی برای بستری بیماران نیست.

وی گفت: هم اینک ۱۰ تخت سی سی یو ، ۱۴ تخت پست سی سی یو و ۹ تخت آی سی یو تکمیل شده و ۱۲ بیمار نیز در اورژانس و راهروهای بیمارستان بستری شده اند.

یگانه گفت: البته به دنبال افزایش میزان تخت های بیمارستانی هستیم و قرار است که بخش قدیم زنان این بیمارستان با توجه به افزایش روزافزون مراجعه کنندگان و بستری ها نیز برای بیماران کرونایی اختصاص یابد.

وی گفت: چنانچه این روند حاکم باشد تا ظرف هفته آینده بدون شک با سونامی و موج وحشتناکی از هجوم بی رحمانه کرونا مواجه خواهیم بود و شهر لار و منطقه جنوب فارس سخت ترین و سیاه ترین روزهای کرونایی را سپری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هم اینک خستگی مفرط نیز بر کادر خسته بهداشت و درمان هجوم آورده و روز گذشته نیز چهار نفر از پرسنل مرکز بهداشت عماد شهر به کرونا مبتلا شدند.

یگانه ابراز داشت: هفته گذشته نیز کل اعضای خانواده و حتی نوزاد ۴ ماهه یکی از اعضای کادر بهداشت در یکی از مناطق شهر لار به کرونا مبتلا شدند که حال دو تن از آنها همچنان وخیم است.

دامنه نفوذ و غلبه کرونا در حالی همچنان رو به گسترش است که طی روزهای گذشته صف های طولانی مرغ در مراکز فروش و خیابان های شهر لار بر موج نگرانی کادر درمان به شدت افزوده است.

یگانه بر این نکته تاکید کرد که مردم باید بدانند رابطه معناداری میان کاهش شمار مبتلایان کرونا و رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم وجود دارد که مصداق عینی آن هم اینک در شهرستان اوز حاکم شده است و شرایط اوز و موج فزاینده در این شهرستان که در دو هفته پیش به شدت بحرانی بود از روز گذشته تا حدودی کاهش یافته و وضعیت این شهر از قرمز خارج شده است.

از شهرستان گراش نیزخبر رسیده که وضعیت حاکم از نظر شمار مبتلایان و بستری ها بحرانی است و روز گذشته نیز ۳۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهر بستری شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پنجشنبه اعلام کرد: وضعیت همه گیری ویروس کرونا در هفته آینده نسبت به امروز به مراتب سخت تر خواهد شد به نحوی که با روزهای بسیار سخت و دشواری از نظر شیوع ویروس و آمار ابتلا مواجه خواهیم شد.

دکتر سعید نمکی اظهار داشت: امروز با موج سنگین کرونا مواجه ایم بنابراین باید خود را برای درگیری با سنگین ترین مهاجمان بیولوژیک جهان آماده کنیم هر چند این موضوع را با یکسری رصد ها و اصول علمی قبل از نوروز ۱۴۰۰ پیش بینی کردیم و در مکاتبه هایی هشدار داده شده بود.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار