معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان در هیچ تجمع و دورهمی شرکت نکنند، تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم از فروشگاه هایی خرید کنید که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.
کد خبر: ۹۵۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 16 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند» با اشاره به شناسایی بیماران جدید مبتلا به کرونا در روز گذشته، گفت: روز گذشته شاهد بستری شدن ۷۷ نفر از شهروندان جهرمی و خفری مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان پیمانیه بودیم که این امر زنگ خطری برای افزایش دوباره بیماران و در پی آن موج جدید بیماری است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود:‌ از این تعداد، ۶۸ بیمار در بخش عمومی و ۹ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند از پذیرش ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: همچنین تعداد ۱۲ بیمار کرونایی نیز روز پنجشنبه از بخش کووید۱۹ بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم ترخیص شدند.

 

وی با اشاره به اینکه این روزها وخامت اوضاع بر هیچکس پوشیده نیست و به راحتی می توان پیش بینی کرد، ادامه این روند نتیجه ای جز افزایش بسیار زیاد تعداد بستری ها و مرگ و میرها در هفته آینده ندارد، عنوان کرد: همکاران معاونت بهداشت به صورت شبانه روزی در حال نمونه گیری هستند و متاسفانه این روزها نزدیک به ۵۰ درصد نمونه ها مثبت می شود که خیلی از آنها نیاز به بستری دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه با ادامه این روند مطمئنا بیمارستان پیمانیه در هفته آینده با کمبود تخت مواجه می شود، عنوان کرد: قطعا شیوع ویروس انگلیسی عامل اصلی این افزایش است.

 

وی با تاکید بر اینکه سرعت انتقال و بالا بودن قدرت کشندگی این ویروس باعث ایجاد شرایطی غیر قابل پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: برخی بیماران در روزهای اول بروز علائم، شرایط نسبتا پایداری را تجربه می کنند، اما در روزهای پنج و ششم به طور ناگهانی دچار درگیری شدید ریوی می شوند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران با درگیری بالای ۷۰ درصد به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه می کنند، گفت: بسیار متاسفیم که شرایط به گونه ای رقم خورده است که ناچاریم در این روزهای مبارک ماه رمضان، هشدار دهیم که در هیچگونه تجمعی شرکت نکنید.

 

وی با تاکید بر اینکه هفته آینده هفته حساس و سرنوشت سازی برای جهرم و خفر است، عنوان کرد: خالصانه از مردم می خواهیم شدت بحران را درک کرده و تمام نکات بهداشتی را با جان و دل رعایت کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان در هیچ تجمع و دورهمی شرکت نکنند، تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم از فروشگاه هایی خرید کنید که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

ارجمند در پایان با تصریح اینکه به همه مردم اطمینان می دهیم خدمتگزاران شما در حوزه بهداشت و درمان تمام تلاششان را برای کنترل این بیماری انجام می دهند، تاکید کرد: با تمام این تلاش ها، به خاطر ماهیت این بیماری، ناگزیریم که بگوییم دفع این بلای بزرگ فقط و فقط با همکاری شما مردم عزیز ممکن می شود.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار