قائم مقام شهردارشیراز در بازدید مجموعه تاریخی، فرهنگی قصر ابونصر گفت: این مجموعه تاریخی هویت نه تنها شیراز بلکه کشور است و از اقدامات با ارزش سطح منطقه هفت محسوب می‌شود و شهرداری تمام تلاش خود را برای احیا و بازسازی اطراف این مجموعه تاریخی به کار خواهد بست تا شهروندان و همچنین مسافران و توریست‌ها بتوانند از این مجموعه بازدید کنند.
کد خبر: ۹۵۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 17 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرکز فارس،قائم مقام شهردارشیراز در بازدید مجموعه تاریخی، فرهنگی قصر ابونصر گفت: این مجموعه تاریخی هویت نه تنها شیراز بلکه کشور است و از اقدامات با ارزش سطح منطقه هفت محسوب می‌شود و شهرداری تمام تلاش خود را برای احیا و بازسازی اطراف این مجموعه تاریخی به کار خواهد بست تا شهروندان و همچنین مسافران و توریست‌ها بتوانند از این مجموعه بازدید کنند.
قصر ابونصر با ٣٠ هکتار وسعت مقرر شده که به سایت بین‌المللی گردشگری، تاریخی و تفریحی تبدیل شود که تاکنون ۸ هکتار از اراضی مورد نیاز اجرای این پروژه تملک شده است و به یکی از جاذبه‌های جدید گردشگری شیراز تبدیل خواهد شد.
فرج زاده همچنین در بازدید ازطرح بزرگراه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گفت: این پروژه در کاهش ترافیک در مرکز شهر بسیار تاثیر گذار خواهد بود و فاز ۲ و ۳ این پروژه هم اکنون در حال احداث است که امیدواریم با تملک بخش‌هایی از این محور، پروژه با سرعت بیشتری اجرایی شود.
شهردار منطقه هفت نیز در این بازدید گفت: علاوه بر احداث پارک‌ها و منظر فضای سبز درشهرداری منطقه هفت اقدامات بسیار مناسبی نیز در خصوص ورزش نیز در سطح منطقه در حال انجام است که می‌توان به احداث تم پارک بولوار سلحشوران به مساحت ۴۰ هزار متر مربع اشاره کرد که در این پارک محوطه ورزش صبحگاهی، مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، پیست دوچرخه سواری BMX، پیست ماشین‌های کنترلی، زمین تنیس، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، زمین‌های ورزشی ساحلی، زمین مینی گلف، اسکیت، زمین پاکور، تیراندازی با کمان، زمین بازی کودکان، دیوار صخره نوردی، و بازی‌های طنابی پیش بینی شده است.

پروژه بزرگراه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز به طول ۶/۵ کیلو متر و عرض ۸۰ متر در حال اجرا می‌باشد که فاز اول این پروژه در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده است و فاز دوم و سوم آن نیز در حال اجرا است که با اجرای آن بلوار خلیج‌فارس را به بلوار نصر پیوند می‌دهد که علاوه بر کاهش طول این دو مسیر از بار ترافیکی شهر نیز کاسته می‌شو و رینگ ترافیکی شمال شرق شیراز تکمیل و سهولت تردد از شرق به شمال شیراز تسریع می‌شود.
عملیات عمرانی پروژه ۹ هزار متری پارک میدان الله شامل تراس بندی، جدول گذاری، آبنما، نصب آلاچیق، مسیر‌های پیاده روی، تجهیز شدن به انواع مبلمان، نصب وسایل ورزشی و نصب وسایل بازی کودکان انجام خواهد گرفت که تکمیل کننده بهسازی پیرامون میدان الله خواهد بود.
منظر فضای سبز خلیج فارس نیز در ۴ فاز در حال اجرا می‌باشد که فاز اول و دوم آن به اتمام رسیده است و فاز ۳ و ۴ آن نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی شامل آبنما، پیاده رو سازی، آلاچیق به منظور ساماندهی مسیر بولوار خلیج فارس و استفاده شهروندان و همچنین مسافران در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار