هشدار امام جمعه به هیات نظارت بر انتخابات فردیس:
امام جمعه فردیس گفت: افراد پرونده دار، در هیات اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شدند. هیات نظارت بر انتخابات شهرستان افراد مجرم را وارد صحنه انتخابات نکند.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 17 April 2021

صلاحیت مجرمان را تایید نکنید!

به گزارش «تابناک البرز» امام جمعه فردیس در خطبه های نمازجمعه شهرستان که با حضور محدود اعضای ستاد نمازجمعه و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد؛ با اشاره به طی شدن روند تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در هیئت های اجرایی انتخابات سراسر کشور، اظهار کرد: هیات اجرایی انتخابات بر اساس استعلامات منابع چندگانه، نسبت به تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان اقدام کرد‌ و حتما می توانند در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشند و از عملکرد خود دفاع کنند.

وی به تایید صلاحیت افرادی با پرونده تخلف قطعی، توسط هیات اجرایی انتخابات فردیس، اشاره کرد و افزود: با عملکرد هیات اجرایی کاری ندارم. اما از کسانی که با دیدن بعضی از کارهای خلاف قانون در هیات اجرایی انتخابات فردیس و تایید صلاحیت مجدد افرادی با پرونده قطعی ،جلسه فوق را ترک کردند؛ تشکر می کنم.

قانون شورا بازنگری شود

نماینده ولی فقیه در شهرستان فردیس بیان کرد: مسئله شوراهای شهر و روستا در کشور تجربه موفقی نبوده و وجود تخلفات، سلب عضویت ها و غیره در شوراهای سراسر کشور، نشانه ایراد کار است؛ شورا یک اصل قانون اساسی است که باید اجرا شود.

وی افزود: باید ببینیم ایراد کار از کجاست؛ آیا قصور هیات های نظارت یا اجرایی در تایید صلاحیت ها، موجب ورود افرادی به شوراها می شود که شهر و کشور را دچار مشکل کنند؟! و یا ایراد از قانون شوراهاست؟ این دیدگاه وجود دارد که تا وقتی شورا، شهردار را انتخاب می کند؛ همین بساطی است که در کل کشور شاهد آن هستیم و شورا نباید انتخاب شهردار را بر عهده داشته باشد. شهردار می تواند توسط مردم یا سیستم وزارت کشور انتخاب شود و شورا بر کار شهردار نظارت کند.

مفهوم تایید صلاحیت ۹۰ درصد از داوطلبان انتخابات شورا در کشور

حجت الاسلام ایمانی اعلام وزارت کشور در خصوص تایید صلاحیت ۹۰ درصد از داوطلبان شوراها را موجب نگرانی دلسوزان انقلاب دانست و گفت: تایید ۹۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراها، می تواند به معنی این باشد که این افراد صلاحیت و شایستگی لازم برای نشستن در کرسی شورا و خدمت به مردم را دارند. یا اینکه هیات اجرایی با رد صلاحیت تعداد اندکی از داوطلبان بر اساس استعلامات، مابقی را تایید کرده ونتیجه کار را به هیات نظارت که منتخب نمایندگان مجلس و آخرین مرجع تایید صلاحیت محسوب می شود، واگذار کرده و توپ را در زمین هیات نظارت انداخته است.

تایید صلاحیت مجرمان، حق الناس است

وی با بیان اینکه کار هیات نظارت و نمایندگان مجلس در تایید صلاحیت داوطلبان، حرکت بر لبه تیغ است؛ افزود: از سویی با رد صلاحیت افراد، آبروی آنها و خانواده هایشان و از سوی دیگر موضوع حق الناس مطرح است؛ چرا که با تایید صلاحیت و ورود افراد به شوراها، اختیار صدها هزار میلیارد بودجه شهرهای مختلف به این افراد سپرده می شود. همچنین با تایید صلاحیت افراد، زمینه اعتماد و انتخاب مردم، حضور افراد در شوراها و تصمیم گیری در خصوص شهرها توسط هیات نظارت فراهم می شود وهرگونه گناه و لغزش از سوی آنها، به پای تایید کنندگان صلاحیت در هیات نظارت نوشته می شود.

خطیب جمعه فردیس با اشاره به اینکه خدا در قرآن امر می کند که امانت را به دست اهلش بسپارید؛ خطاب به اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گفت: قرار گرفتن در جایگاه نظارت، امانت و لطف خدا ونتیجه اعتماد نمایندگان مجلس است که باید قدر بدانید و بر اساس قرآن، از مجرمان پشتیبانی نکنید! با تایید صلاحیت، افرادی که امتحان پس دادند و افراد مجرم را که بیت المال و حلال و حرام برایشان معنا ندارد؛ به امور مردم مسلط نکنید.

وی همچنین بر لزوم مسئولیت پذیری اعضای هیات نظارت بر انتخابات تاکید و خاطر نشان کرد: هریک از اعضای هیات نظارت که این مسئولیت را پذیرفتند، باید در جایگاه خود کار را به درستی انجام دهند. برخی ها با این تصور که رد صلاحیت شدگان، از هیات مرکزی انتخابات در مجلس تاییدیه می گیرند، به وظیفه خود عمل نمی کنند تا خود را خوب جلوه دهند. اما این منطق کسانی است که روز عاشورا به خیمه امام حسین حمله کردند. اعضای هیات نظارت توجه کنند؛ اگر بنا به تشخیص آنها شخصی صلاحیت حضور در شورا را ندارد، او را تایید نکنند و در ظلم و جرم های احتمالی او شریک نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار