مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در حال ارزیابی میزان درخواست مردم برای اهدای خون بعد از افطار هستیم، اگر تعداد قابل قبولی باشد احتمال دارد از هفته آینده ساعت کار را افزایش دهیم.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،پژمان صالحی‌فر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص اهدای خون در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روزه گرفتن منافاتی با اهدای خون ندارد، طبق فتوای مراجع تقلید باعث ابطال روزه نمی‌شود.

وی با اشاره به نیاز همیشگی به خون و پلاکت، گفت: اهدای خون را به بهانه اینکه الان ماه رمضان است نمی‌توان به تعویق انداخت و چون زمان طولانی هم برای نگهداری فرآوردهای خونی نداریم، لذا حضور مستمر و همیشگی اهداکنندگان امری ضروری است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان به صورت یک‌سره از ساعت هشت صبح تا هشت و ۳۰ دقیقه شب در خدمت اهدا کنندگان هستیم.

صالحی‌فر افزود: در حال ارزیابی میزان درخواست مردم برای اهدای خون بعد از افطار هستیم، اگر تعداد قابل قبولی باشد احتمال دارد از هفته آینده ساعت کار را افزایش و بعد از افطار هم تا پاسی از شب در خدمت مردم باشیم.

وی اشاره‌ای به تردد ممنوعیت شبانه داشت و گفت: این هماهنگی به صورت کشوری با ستاد ملی کرونا انجام شده که کسانی که برای اهدای خون از ۱۰ شب به بعد به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، پلاک خودرو را به پلیس راهور اعلام کنیم تا اگر احیانا جریمه شدند، پاک شود.

وی با اشاره به خیز خیلی شدید پیک چهارم کرونا و نیاز بیماران به پلاسما، گفت: بیماران بهبودیافته کرونایی حداقل ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند پلاسما اهدا کنند چون که میزان آنتی‌بادی در افراد حداقل تا سه ماه پایدار است.

صالحی‌فر اضافه کرد: پلاسما اهدایی افراد بهبودیافته در مرکز در دمای ۴۰ درجه زیرصفر فریز و نگهداری می‌شود و تا دو سال پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیازمند هستیم، اما گروه‌های منفی به‌خصوص و AB و O منفی نیاز مشهودتر است.

صالحی‌فر در پایان، خاطرنشان کرد: مرکز سیار خونگیری فعلا در ایام ماه مبارک رمضان به خاطر بحث روزه‌داری همکاران، نداریم و تنها با مرکز انتقال خون کرمانشاه در خدمت اهداکنندگان هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار