رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۶۰۰ دوز واکسن کرونا امروز یکشنبه به این استان وارد شد.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 18 April 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدان پناه گفت: تزریق واکسن کرونا از امروز برای کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کادر بهداشت و درمان مراکز خصوصی، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و نیروهای اورژانس این استان آغاز خواهد شد. 
وی با اشاره به افزایش بی سابقه آمار بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این استان از اواسط اسفندماه ۱۳۹۹ وارد چرخه افزایشی مبتلایان به کرونا شده و پیک دوم در آن آغاز شد. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روند افزایشی مبتلایان به کرونا در تمامی نقاط کشور مشاهده می ‌شود اما این استان به مراتب زودتر از دیگر مناطق وارد پیک دوم شد. 
یزدان پناه عنوان کرد: امید است با همکاری مردم کهگیلویه و بویراحمد بتوان در هفته های آینده از پیک دوم بیماری کرونا عبور کرده و روند مبتلایان به این بیماری در استان نزولی شود. 
وی ابراز داشت: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ درصد افراد درگیر نیاز به خدمات بیمارستانی دارند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش تعداد بیماران بستری منجر به افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در این استان می شود. 
یزدان پناه اظهار داشت: ظرفیت ‌های درمانی هر استان برای مقابله با بیماری کرونا محدود بوده و کهگیلویه و بویراحمد نیز از استان های پیشرفته کشور نیست و ظرفیت درمانی محدودی دارد. 
وی افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد باید برای رعایت مسائل بهداشتی همکاری کنند زیرا در غیر این صورت اتفاقات ناگواری را تجربه خواهند کرد. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بزرگترین مشکل این استان در بحران کرونا برگزاری تجمع های عروسی و ترحیم است. 
یزدان پناه عنوان کرد: تجمع ها و دورهمی ها عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بوده و از مردم این استان درخواست می‌ شود از فضای مجازی برای ارتباط های خود استفاده کرده و به هیچ وجه در تجمع ها حضور نیابند.  
وی ابراز داشت: در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد که تمامی مراسم های عزاداری با تعداد مشخص حداکثر ۳۰ نفر برگزار شده و آیین های تشییع جنازه نیز از ساعت هفت تا ۱۰ صبح انجام شود.  
یزدان پناه گفت: افرادی که در کهگیلویه و بویراحمد از این قانون سرپیچی کنند علاوه بر برخورد جدی با آنان به مراجع قانونی نیز معرفی می شوند.  
وی اظهار داشت: هم اینک ۷۵۰ تخت برای بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده که از این تعداد ۵۵۰ تخت اشغال شده و  امید است با همکاری مردم استان نیازی به فعال کردن تخت های بیشتر نباشد. 
یزدان پناه افزود: مقرر شده پس از این مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد که مشکل تنفسی و کاهش اکسیژن خون ندارند به صورت سرپایی درمان و بنا به تشخیص پزشک داروی رندیسیور دریافت کنند تا نیازی به بستری آنان نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار