دبیر کنگره جهانی«محمد (ص) پیامبر رحمت، در آینه ادب و هنر» گفت: این کنگره به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد و علاقه مندان تا انتهای مردادماه فرصت داشته تا در این رویداد جهانی شرکت کنند.
کد خبر: ۹۵۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 19 April 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: حامد تقوایی در نشست رسانه‌ای کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت، در آئینه ادب و هنر، بیان کرد: یکی از اهدافی که این کنگره داشته است ایجاد و تکمیل مجموعه‌ای چند زبانه که متمرکز بر معرفی پیامبر (ص) باشد این در حالی است که تاکنون این موضوع در جهان اسلام مغفول مانده و هنوز نتوانسته‌ایم از طریق شبکه سازی و ایجاد هم افزایی به این مهم دست بیابیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هنر زبان مشترک تمام جهان است و می‌تواند برتمام جان‌ها اثر گذار باشد پیامبر نیز پیامبر تمام جهانیان بوده و باید تعالیم ایشان بر جهان سایه بی افکند از این رو یکی دیگر از اهدافی که در این کنگره شاهد آن هستیم بی اثر کردن توهین‌ها و اسلام هراسی است و سعی شده تا مطالبی که در این کنگره منتشر می‌شود مبتنی بر ۷ زبان زنده دنیا بوده و شامل رشته‌های مختلف هنری نیز شود.

دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت بیان کرد: ظرفیت‌های هنری پراکنده و مغفول فراوانی در شیراز است که با محوریت این پروژه می‌تواند فعال و منسجم شود و استمرار این کنگره در این شهر می‌تواند زمینه گرد آمدن مفاخر هنری جهان اسلام و دنیا را طی یک برنامه حضوری چند روزه در این شهر فراهم کند.

او در ادامه در خصوص آخرین زمان ارائه آثار نیز عنوان کرد :۱۸ مرداد ماه آخرین فرصتی است که علاقه مندان به حضور در این کنگره می‌توانند اثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند که این آثار شامل شعر، داستان کوتاه، خوشنویسی، نقاشی خط، پوستر، تایپوگرافی، هنرهای دیجیتال، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه و نماهنگ است و پس از دو ماه داوری اختتامیه و معرفی برگزیدگان همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در ۲ آبان برگزار می‌شود.

دبیر این کنگره متذکر شده که در پایان این کنگره تمامی آثار به صورت مجازی و حضوری در کشورهای مختلف نشر خواهد یافت.

دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی تدریجی و مداوم ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان و گستردگی زبان‌ها و رشته‌ها از وجوه تمایز این کنگره نسبت به دیگر کنگره‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار