رئیس پلیس فتا فارس درباره سایت‌های نامعتبر در ارائه ادعیه، نواهای رمضان، اپلیکیشن‌های مذهبی و غیره هشدار داد و گفت: به هیچ عنوان این نواها و ادعیه‌ها را از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 19 April 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متاسفانه برخي از مجرمان سايبري با سوءاستفاده از مناسبت‌هاي مختلف و به خصوص مناسبت‌هاي مذهبي به دنبال برانگيختن احساسات هموطنان و در نهايت سوءاستفاده از آنان هستند. يکي از اقدامات مجرمانه اين افراد ارائه فايل‌ها و ادعيه‌هاي مذهبي براي دانلود است که گاهی برخي از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سيستم قرباني نفوذ می کنند.

وی افزود: بنابراين هموطنان بايد نسبت به دريافت فايل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب اين‌گونه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسي‌هاي مشکوک خودداري کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: برخي از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست مي‌کنند تا برخي از مجوزها از قبيل دسترسي به دفترچه تلفن، پيامک‌ها، تماس‌هاي تلفني و... را به اپلیکیشن یا نرم‌افزار بدهند؛ لذا با کمي دقت مي‌توان متوجه شد که اين مجوزها هيچ ارتباطي به نوع فعاليت این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار ندارد، از این رو بهتر است از نصب اين‌گونه نرم‌افزارها خودداري شود.

این مقام سایبری افزود: برخي ديگر از اين سايت‌ها اقدام به دريافت وجه در قبال ارائه خدمات مي‌کنند؛ خدماتي که يا ارائه نمي‌شود يا با هدف کلاهبرداري و برداشت غير مجاز صورت مي‌گيرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس تاکيد کرد: کاربران در هنگام واریز وجه می بایست مراقب سايت‌هاي جعلي فيشينگ باشند. لذا دقت در آدرس سايت بسيار مهم بوده و کاربران این نکته را مدنظر داشته باشند که تمامي سايت‌هاي معتبر و مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل HTTPS استفاده مي‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار