بهره‌برداری و کلنگ زنی از ۷ پروژه محیط زیستی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و پیروز حناچی شهردار تهران انجام شد.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 20 April 2021

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: تمام تلاش ما این است تا با کاهش دفن زباله، تبعات مخرب این رفتار را به حداقل برسانیم. برهمین اساس پروژه‌هایی تعریف کردیم که در آستانه روز جهانی زمین پاک از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد.

صدرالدین علیپور با اشاره به برخی از این پروژه‌ها اظهار داشت: تلاش ما برای کاهش ورود پسماند به آرادکوه موجب شد تا مرکزی را ویژه پسماندهای حجیم و ضایعات فضای سبز در منطقه ۱۸ راه‌اندازی کنیم که در این مرکز شاخه‌ها و سرشاخه‌ها و پسماندهای آلی میادین میوه‌وتره‌بار و فضای سبز به کود و کود گرانولی تبدیل می‌شوند.

وی راه‌اندازی سیستمی به‌منظور استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز آرادکوه را از دیگر پروژه‌های مهم محیط‌زیستی معرفی کرد و گفت: در کنار این مورد، مجموعه کهریزک همواره یکی از متهمان ایجاد بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) بوده است. به منظور سنجش سهم این مجموعه در این مشکل ایستگاه هواشناسی برای صحت‌سنجی جریان باد آرادکوه و سنسورهای سنجش بو را راه‌راندازی کردیم که فردا افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: همچنین از سامانه هوشمند رصد جمع‌آوری و انتقال پسماندهای پزشکی، سیستم محافظ و نگه‌دارنده مخزن جمع‌آوری پسماند و سومین کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی رونمایی شد و همچنین کلنگ‌زنی سومین ایستگاه MRF انجام شد.

به گفته وی، تمامی این پروژه‌ها با تاکید بر حفظ محیط‌زیست و در قالب اجرای بخش‌های مختلف طرح کاپ صورت گرفته است.

 مراسم بهره برداری و کلنگ زنی از ۷ طرح زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جنوب پایتخت در حال برگزاری است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار