به دستور رئیس جمهوری؛
۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی و سرطان مرکز درمانی کوثر سمنان با دستور رئیس جمهوری اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 21 April 2021

۵۰۰ میلیارد ریال به تکمیل بیمارستان سوختگی و سرطان سمنان اختصاص یافت

 

به گزارش تابناک سمنان روز چهارشنبه اعلام کرد: محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مکاتبه‌ای با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی مبنی بر اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی و سرطان مرکز درمانی کوثر سمنان را ابلاغ کرد.

در مکاتبه رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که رونوشت آن به استانداری سمنان نیز ارسال شده، آمده است: درخواست تامین و تخصیص مبلغ مورد اشاره برای تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی و سرطان مرکز درمانی کوثر سمنان بررسی شود که در پاسخ به این نامه گفته شده در صورت نیاز مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل خزانه پرداخت شود.

نبود مرکز درمانی تخصصی سوختگی در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان مشکلاتی عدیده ای برای مردم این دیار ایجاد کرده است به طوری که بیماران برای درمانشان باید به استان های همجوار سفر کنند.
مردم سمنان اکنون برای درمان سوختگی شدید به استان‌های مازندران و تهران می روند که هم به لحاظ اقتصادی و روحی و روانی هزینه سنگینی را متحمل می شوند.
تکمیل بیمارستان جامع فوق تخصصی سوختگی سمنان علاوه بر ارایه خدمات درمانی به بیماران داخل استان، به لحاظ واقع شدن در مسیر تردد مسافران در راه ارتباطی شرق به غرب کشور می تواند به دیگر هموطنان هم خدمات ارایه دهد.

روابط عمومی استانداری سمنان هم چنین روز چهارشنبه در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه‌ای به رضا اردکانیان وزیر نیرو، دستور رئیس جمهوری پیرامون بررسی تشکیل شرکت طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی را ابلاغ کرد.

 در مکاتبه رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با وزیر نیرو که نسخه‌ای از آن به استانداری سمنان نیز ارسال شده  آمده است: پیرو  رونوشت نامه استانداری سمنان با موضوع درخواست  " تشکیل شرکت طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی  به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید نوشت فرمودند : بررسی شود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان قطب صنعتی و معدنی و گلوگاه اقتصادی شرق کشور اکنون برای تداوم فعالیت و حفظ اشتغال نیازمند تامین منابع آبی است و ضرورت دارد رفع چالش کم‌آبی در استان مورد توجه در بحث کلان قرار گیرد.

 براساس آمار میانگین اشتغالزایی دربخش صنعت کشور به ازای هریک لیتر مصرف آب ایجاد ۵۲ شغل است، اما در استان سمنان میانگین اشتغالزایی به ازای یک لیتر مصرف آب ۸۴ شغل است و همین آمار گویای نهایت صرفی‌جویی و مدیریت مصرف و نیاز مبرم به تامین آب در استان در بخش صنعت است.

به گفته ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان در سال گذشته (از مهر تا پایان بهمن) میانگین بارش استان ۳۷.۵ میلیمتر  و در بلند مدت در بازه زمانی مشابه ۶۲.۳ میلیمتر و میانگین کشور در بازه زمانی مشابه در سالجاری ۸۰.۹ میلیمتر بوده است.

میزان بارندگی خود گویای فاجعه کم آبی در استان سمنان است که اگر شرایط به همین منوال پیش رود با برداشت از چاه‌ها و سفره آب‌های زیر زمینی موجب پدیده خاموش فرونشست  و نابودی آبخوان‌ها می‌شود و لازم به ذکر است آبخوان‌ها تجدید پذیر نیست و نابودی آبخوان‌ها تبعات جبران‌ناپذیری دارد و باید هوشیار بود که سمنان تشنه است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار