توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی با توجه به شیوع گسترده کرونا در بین مردم کمتر شده است و این به معنای پهن کردن فرش قرمز برای انتشار بیشتر این ویروس است.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 21 April 2021

سمنانی‌ها برای ویروس منحوس فرش قرمز پهن کردند!

 

به گزارش تابناک سمنان  جدیت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا سال گذشته اوضاع را به سمت خوبی سوق داد؛ اما کم‌کم بی‌توجهی‌ها جانشین آن شد که این به معنی افزایش آمار مبتلایان، افزایش هزینه‌های درمانی و از همه بدتر فرسودگی کادر درمان است.

عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در مدیریت و مهار ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است و روند بازگشت به شرایط عادی را تسریع می‌بخشد.

حبیب‌الله خجسته‌پور، سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌های مختلف این استان اظهار داشت: در حال حاضر هفت شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان، مهدی‌شهر، میامی، گرمسار و سرخه در وضعیت قرمز و شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید بر اساس رنگ‌بندی‌های کرونایی در استان سمنان با اشاره به مقررات اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا گفت: گروه‌های شغلی 2 تا چهار در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند ممنوع است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان افزود: در شهرستان آرادان که در وضعیت نارنجی قرار دارد نیز فعالیت گروه‌های شغلی سه تا چهار ممنوع است.

خجسته‌پور تأکید کرد: گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت در تمام شهرستان‌های استان سمنان باید به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری فعالیت‌های عمومی فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در سراسر استان سمنان گفت: برگزاری فعالیت‌های آموزشی نیز در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه تنها به‌صورت مجازی مجاز است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان در مورد منع تردد شبانه گفت: این ممنوعیت از ساعت 10 شب تا سه صبح همچنان در سراسر استان به قوت خود باقی است.

خجسته پور اظهار داشت: ورود هرگونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع است و خودروهای با پلاک شخصی متعلق به شهرهای زرد و آبی مجاز به تردد در شهرهای قرمز و نارنجی نیستند.

وی افزود: ورود هرگونه وسایط نقلیه شخصی از شهرهای قرمز و نارنجی استان به‌کل کشور ممنوع و موجب اعمال قانون و جریمه است.

در شرایط کنونی مردم باید از ترددهای غیرضروری در سطح شهرستان‌های استان و استان‌های دیگر خودداری کنند تا زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود.

سفر در شرایط فعلی به استان‌ها و شهرستان دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی خطری جدی محسوب می‌شود که لازم است در این زمینه مردم نهایت همکاری و همراهی را با دست‌اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار