مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز فرآیند نصب برچسب‌های افزایش نرخ و کرایه‌های جدید سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: کرایه دریافتی از مسافران براساس مصوبات ابلاغی حداکثر تا ۳۵ درصد افزایش و متناسب با نرخ مندرج در برچسب کرایه دریافت خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک تهران از اعلام روز چهارشنبه سازمان مدیریت ونظارت برتاکسیرانی پایتخت، محمد روشنی با اعلام این مطلب در تشریح افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: براساس پیشنهاد شورای شهر تهران و تایید کمیته انطباق در فرمانداری تهران نرخ حمل و نقل عمومی با توجه به تورم و مشکلاتی که متوجه قشر رانندگان بوده پس از کارشناسی‌های متعدد با ۳۵ درصد افزایش نرخ در تاکسی‌ها موافقت شده است.

روشنی افزود: البته هیچ راننده‌ای اجازه ندارد تا بیش از سقف مصوب کرایه دریافت و همانند سال گذشته نرخ‌ها طبق شرایط کرونایی و برای سه مسافر و چهار مسافر تعیین شده است که از امروز/ چهارشنبه رانندگان می توانند براساس مصوبه و جدول اعلام شده اقدام داشته باشند.

وی گفت: نصب برچسب تابلوهای مصوبه پایانه ها از امروز در تمام پایانه ها اجرایی می‌شود و یک برچسب مندرج به قیمت مصوب داخل تاکسی‌ها بر روی شیشه جلو نصب می شود تا همه مسافران نرخ دقیق کرایه را مشاهده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برسازمان تاکسیرانی شهر تهران همچنین درباره بارکدهای نمایش داده شده بر روی برچسب ها اضافه کرد: بارکدها حاوی اطلاعات مربوط به مالکیت خودرو و راننده تاکسی می باشد که مشخصاتی از جمله صلاحیت و انطباق مشخصات فردی راننده با خودرو وتایید مدارک کامل احراز شده تاکسیران برای فعالیت در خطوط یا محل تعیین شده فعالیت ایشان را درصورت اسکن نمایش می دهد.

 

 

«به بهانه روز زمین پاک» - سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

دوم اردیبهشت، مطابق با ۲۲آوریل، روز جهانی زمین پاک است. عنوانی که به واسطه نام گذاری آن همه افراد و موسسات تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا فعالیت‌های مثبتی را برای کمک به محافظت از محیط زیست و سلامتی کره زمین انجام دهند.
مسئله آلودگی در شهرهای امروز یکی از مهم ترین مسائل شهرهاست که حمل و نقل عمومی وشهری نقش به سزایی در آن دارد.

بی شک حمل‌ونقل، یک رکن اساسی توسعه پایدار بوده که نیازمند توجه بیشتر و با در نظر گرفتن اهداف زیست محیطی است.

سال های سال است که گفته می‌شود برای نجات کره زمین و موجودات آن باید از تولید گازهای گلخانه‌ای مضر، مصرف بی رویه آب، تولید زباله، فرسایش و آلودگی خاک، بریدن درختان و انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری و دیگر آفت‌های محیط زیست جلوگیری کرد.

دراین میان اصلاح ساختاری تکنولوژی در بخش حمل ونقل به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه و در ضمن کاهش آلودگی هوا باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

توسعه خطوط ریلی، مدیریت ترافیک و پارکینگ ها، توسعه و نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی از جمله راهکارهایی  است که مورد توجه مدیریت شهری تهران در جهت بازیابی زمین بوده است.

برنامه ریزی برای برقی کردن هرچه سریعتر شبکه حمل ونقل ریلی یا هرگونه انرژی جایگزین، ‌ پیش درآمد این اصلاحات است. کاهش تردد با خودروهای شخصی، استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در سطح وسیع و بسیار جدی، استفاده گسترده از اتوبوسهای برقی، استفاده از مترو به عنوان یک مدل حمل و نقلی پاک، توسعه دوچرخه سواری و ترویج فرهنگ پیاده روی، از دیگر مواردی هستند که میتوانند بسیارزیاددر کاهش آلودگی وکمک به زمین پاک درکلان شهری مثل تهران مورد توجه قرارگیرند.

متاسفانه مهم‌ترین بحث در اجرای موارد فوق، تامین بودجه آن است که همواره از سوی دولت‌ها مطرح شده و به عنوان مانع اصلی انجام اصلاحات در شهر ها شناخته می‌شود، درحقیقت، توسعه حمل و نقل عمومی برای حفظ محیط زیست بسیار ضروری است که امیداست، دولت در این خصوص ورود کاملی داشته و سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد.

امسال، شعار روز جهانی زمین پاک «احیای زمین» تعیین شده که سازمان حفاظت محیط زیست  هم با توجه به شرایط اقلیمی کشور افزایش بهره‌وری برای توسعه‌ پایدار را به آن اضافه کرده و شعار ملی کشور «احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه‌ پایدار» تعیین شده است. درپایان درآستانه سالروز این روز مهم وحیاتی، امیدواراست روزبه روز با رعایت استانداردهای بیشترازسوی همگان وپشتیبانی ملی ازاین موضوع، شاهد زمینی پاک تر، سبزتروشاداب ترباشیم.

اجرای ۱۵ عنوان برنامه سلامت محور در منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه این نهاد چه به لحاظ سلامت کارکنان و چه شهروندان در بحث کرونا عملکرد خوبی داشته است گفت: برنامه های عملیاتی متعددی چون طرح حاج قاسم سلیمانی، غربالگری کارکنان، واکسیناسیون پاکبانان و ... برای مقابله با کرونا در سطح منطقه اجرا شد.

محمود کلهری در آستانه شروع هفته سلامت با اشاره به فعالیت های شهرداری در بحث مقابله با کرونا گفت: شهرداری در بحث مبارزه با کرونا در خط مقدم بوده و فاصله زیادی بین رتبه اول و دوم بین وزارت بهداشت و همکاران حوزه سلامت شهرداری نمی بینم و چه بسا دربرخی جاها مثل جمع آوری پسماندها پیچیده تر و خطرناک تر هم بوده و آنطور که شایسته بوده تقدیر نشد اما در پیشگاه خداوند محفوظ است.

وی افزود: اداره سلامت هم در کل شهرداری تهران به ویژه در منطقه ۵ کار مضاعفی داشت که در بحث غربالگری یا تست و حتی بستری کردن همکاران و خانواده حمایت های خوبی شد و چندی پیش نیز شاهد مرحله اول واکسیناسیون پاکبانان بودیم.

کلهری به طرح عملکرد مناسب منطقه ۵ در راستای مقابله با کرونا در بین شهروندان اشاره و تاکید کرد: در بحث مبارزه با کرونا برای شهروندان هم در طرح شهید سلیمانی همکاری خوب و تنگانگی بین سه ضلع دانشگاه و وزارت بهداشت، شهرداری و سپاه وجود داشته و دارد که در این راستا  بخش های مهمی از تهیه مایحتاج بر عهده شهرداری بود. بنا بر آماری که با سپاه ثارالله منطقه ۵ اعلام شده این منطقه عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

شهردار منطقه ۵ به اهمیت سلامت روان و زیبایی های بصری در ساخت و ساز های شهری اشاره کرد و افزود: شعار مدیریت شهری، تهران شهری برای همه است و به نظر من یکی از معانیش یعنی عدالت در برخورداری و مناسب سازی. در بخش فعالیت های عمرانی یک تغییر رویکرد را شاهد بودیم که شهر را مکان مناسبی برای زندگی ببینیم و بخش عمده ای از فعالیت ها مبتنی بر این نگاه بوده است که نگاه کلان شهرداری هم همین است.

وی افزود: همان گونه که آلودگی های زیست محیطی تاثیر می گذارد آلودگی های بصری هم نقش دارد و ما در منطقه ۵ به این سمت رفتیم که در محلاتی که می شود با استفاده از رنگ امیزی و نقاشی مناسب با رعایت مسائل و جوانب آن زمختی  را کم کنیم، تبدیل به یک مکان ارزشمند کنیم که باز خورد این نقاشی ها و زیبا سازی ها بالا بوده و  مکرر بابتی این رنگ آمیزی ها توجه و تشکر زیادی کردند که مشوق ما هست و تکلیف مارا مضاعف می کند که با مطالعه دقیق استفاده کنیم.

کلهری با اشاره به ۱۵ عنوان برنامه سلامت محور که برای منطقه در نظر گرفته شده به مصوبات اخیر شورای سلامت منطقه اشاره کرد و افزود: رفع مشکلات بهداشتی و خدمات شهری محله کن، رسیدگی به وضعیت سگ های ولگرد و بلاصاحب با راه اندازی نقاهتگاه، رفع مشکل تردد خورورهای امدادی در کوچه های خیابان بیمه که با وجود کم عرض بودن کوچه ها و پارک شدن ماشین ها تردد وسایل امدادی با مشکل روبرو بود.

اجرای طرح بهسازی محیطی محله فرحزاد

شهردار منطقه ۲ از اجرای طرح بهسازی محیطی محله فرحزاد خبرداد و گفت: این طرح با هدف ارتقای کیفیت محیطی عرصه همگانی محله اجرا می شود.

حسن صفات با اعلام این خبر گفت: محله فرحزاد یکی از بافتهای روستایی اطراف شهر تهران بوده است که در دهه های گذشته با رشد و توسعه شهری به یکی از محلات شهر تهران تبدیل شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه حدود نیمی از محله فرحزاد در بافت فرسوده قرار دارد اما محله در عین دارا بودن مسائل و مشکلات کالبدی و تشدید آن در بافت ارگانیک و همراه با توپوگرافی، از ویژگی های اجتماعی ویژه ای برخوردار است، بر این اساس مدیریت شهری منطقه طرح طراحی شهری محله فرحزاد را مطابق با ویژگی های روستایی و بافت ارگانیک همراه با حفظ ملاحظات اکولوژیک در دستور کار قرارداده است،

صفات اظهار داشت: مطالعات طرح با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و دفتر توسعه محله فرحزاد انجام و بخشی از مراحل اجرایی آن در قالب پروژه های توسعه محلی پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۲ تقویت حس تعلق و ارتقای ظرفیت مشارکت مردمی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: اقدامات توسعه محلی بهسازی محیطی محله فرحزاد در چند بخش طراحی شده که در گام اول بهسازی محیطی محور فرحزادی حدفاصل بزرگراه یادگار امام تا خیابان آبشار اجرا می شود، طرح احیا حمام قدیمی فرحزاد و کافه پاچنار نیز از جمله اقداماتی است که در مرحله  بعد پیش بینی شده است.

پویش سلامت ۱۴۰۰ در جنوب شهر برگزار می شود

شهردار منطقه ۱۹ از تدارک ویژه برنامه های پویش سلامت ۱۴۰۰ به مناسبت فرار رسیدن هفته ملی سلامت خبر داد.

علی توکلی «ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر» را شعار هفته ملی سلامت خواند و گفت: در راستای تحقق این شعار برنامه های سلامت محور مختلفی ویژه اقشار مختلف این منطقه تدارک دیده شده است که از اول تا هفتم اردیبهشت در محلات اجرا خواهد شد.

وی یکی از محورهای برنامه های اجرایی هفته سلامت را حمایت از اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر و ارائه خدمات سلامت محور به آنان بویژه در دوران شیوع کرونا اعلام کرد و افزود: به همین منظور ضمن ارائه آموزش چهره به چهره به شهروندان محلات کم برخوردار با رعایت پروتکل های بهداشتی و توزیع  ماسک،   پاتوق سلامت در کوره پزخانه دولتخواه و روستاهای حریم نواحی چهار و پنج  با مشارکت مرکز بهداشت جنوب تهران و استفاده از ظرفیت کانون پزشکان برپا می شود.

توکلی همچنین با اشاره به افتتاح دو سرای محله مناسب سازی شده همزمان با هفته سلامت گفت: سراهای محلات بهمنیار و خانی آباد نو جنوبی به منظور سهولت استفاده افراد کم توان و دسترسی عادلانه همه اقشار به خدمات اجتماعی و فرهنگی، در قالب انجام اقداماتی همچون احداث رمپ ورودی، میله های دستگرد، کف پوش نابینایان، تجهیز دکمه های آسانسور و نصب تابلو راهنمایی به خط بریل، تجهیز سرویس بهداشتی و ایجاد محل پارک ویژه معلولین، مناسب سازی و آماده بهره برداری شدند.

شهردار منطقه ۱۹ یکی دیگر از ویژه اقدامات مناسبتی هفته سلامت را اجرای ویژه برنامه «کودکان دیروز» اعلام کرد که در قالب اجرای نقاشی دیواری توسط بزرگسالان و تفسیر روانشناسی آثار آنان در بوستان ولایت برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته سلامت برنامه های مختلف دیگری از جمله برگزاری وبینار آموزشی، تقدیر از پزشکان فعال در مرکز جامع خدمات سلامت آیت به عنوان مرکز ۱۶ ساعته تست کرونا، تقدیر از اعضای فعال کانون های سلامت با عنوان گروه همگام سلامت و اکران فراخوان شرکت در مسابقه داستان نیمه کاره با رویکرد روانشناسی با مشارکت اداره کل سلامت تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار