فراخوان اولیه برای شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا در همدان آغاز شد و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی www.pasteurcovac.ir برای مشارکت در این طرح ثبت نام کنند.
کد خبر: ۹۵۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ 21 April 2021

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز چهارشنبه در حاشیه برنامه بازدید کارشناسان موسسه انستیتو پاستور از اجرای این مرحله طرح در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام این مطلب، افرود: پس از پایان فرایند ثبت نام متقاضیان، هماهنگی‌های لازم برای واکسیناسیون از اواسط هفته آینده در محل معاونت بهداشتی دانشگاه آغاز می‌شود.

 به گزارش تابناک همدان، "منوچهر کرمی" اظهار داشت: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال گروه هدف دانشگاه علوم پزشکی در این طرح هستند همچنین با توجه به پایین بودن آمار افراد بالای ۶۵ سال، حدود ۱۰ درصد از جامعه هدف مربوط به ۶۵ سال به بالا است.

وی با بیان اینکه ساکنان شهرستان همدان در اولویت ثبت نام هستند، اضافه کرد: یکی از پیش شرط‌های تزریق واکسن در دسترس بودن افراد است بنابراین در این مرحله از تزریق واکسن، ساکنان شهرستان همدان در اولویت قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پس از ورود متقاضی تزریق واکسن به سامانه مربوطه، باید نسبت به تکمیل اطلاعات و پاسخ پرسش‌های مطرح شده از جمله مشخصات فردی و سابقه برخی بیماری‌ها نظیر دیابت و فشار خون و مصرف دارو اقدام کند.

 کرمی ادامه داد: افراد دارای سابقه بیماری‌های آلرژیک، کهیر، دارای عضو پیوندی، تزریق کنندگان واکسن کُزاز، دریافت خون و فرآورد‌های خونی، انعقاد خون پس از تزریق عضلانی و توصیه پزشک به تزریق نکردن واکسن، در گروه‌های هدف و اولویت تزریق واکسن قرار ندارند.

وی اضافه کرد: همچنین واکسن کرونا به افراد دارای سابقه بیماری دیابتی و فشار خون، بیماری‌های قلبی، کبدی، کُلیوی و آسم کنترل نشده، در حال حاضر تزریق نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: افراد مبتلا به اچ. آی. وی ایدز، دارای نقص ایمنی در بدن و اشخاص دارای خالکوبی روی بازو، متقاضیانی که در یک هفته گذشته تب شدید داشته اند و همچنین افرادی که پیشتر واکسن کووید تزریق کردند نیز مشمول این طرح نمی‌شوند.

 کرمی ادامه داد: پس از ثبت نام افراد در سامانه تعیین شده زمان حضور آن‌ها برای تزریق از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود و در صورت حضور نیافتن در زمان تعیین شده، تزریقی انجام نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به ثبت اطلاعات افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند کار رهگیری و تماس تلفنی با فرد توسط کارشناسان این مرکز آغاز می‌شود و در صورت بروز علائم و عوارض، با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با بیمارستان‌های همدان، اقدام‌های پزشکی لازم نیز انجام خواهد شد.

 کرمی تاکید کرد: فاز سوم واکسن کرونا در کشور کوبا در حال انجام است و تاکنون عارضه شدید و نگران کننده ناشی از تزریق این واکسن گزارش و ثبت نشده است.

وی گفت: در این مرحله از کارآزمایی بر روی ۲۴ هزار نفر از داوطبان تزریق واکسن کرونا در هشت استان از جمله همدان انجام می‌شود که سهم همدان از این آمار سه هزار دوز است.

طبق این گزارش، واکسن کرونا نوترکیب که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده، اکنون بعد از طی موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود تا پس از تایید نهایی، در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار