رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند مرندی: بخش خصوصی نباید درگیر واکسن کرونا شود، چون باعث فساد و رانت می‌شود / واکنش تاجزاده به بحث نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری / کنعانی‌مقدم: برخی فقط برای دیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند. کد خبر:۱۰۴۷۲۶۵ تاریخ انتشار:۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ 21 April 2021
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تاسف ابطحی برای اصولگرایان

سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در یادداشت کوتاه تلگرامی نوشت: برای اصولگرایان: متاسفانه سیاست خارجی بخشی از سیاست داخلی شده است.
مذاکرات برجامی هم در ذهن مردم راه گشایش معیشتی شده است.
اصولگرایان و به خصوص آنها که افراطی‌ترند، ۸ سال است به مذاکرات و برجام بد گفته‌اند.
حالا اگر در انتخابات شعار مذاکره ندهند، بستن راه معیشت مردم خسته از فقر و تنگدستی تلقی می شود.
اگر شعار مذاکره بدهند ریزش هوادارانی را دارند که همه هویتشان فحش به برجام و مذاکرات بوده.
البته تنها راه برنده شدنشان همان عدم مشارکت فراوان است.
تحلیل دارند که برای مشارکت فعال کاری نمی‌کنند و از رای ندهنگان هم بدشان نمی‌آید

لاریجانی کاندیدای دقیقه ۹۰ می شود؟

نامزدی علی لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ از مدت‌ها پیش مطرح بوده، اما او پیشتر گفته بود برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارد. به نظر می‌رسد او منتظر مشخص شدن آرایش‌های انتخاباتی و میزان حمایت احتمالی از خود است. احتمالا شرایط مطلوب برای لاریجانی، حمایت اکثر اصلاح طلبان از او و نیز حمایت بخشی از سنتی‌های اصولگرا باشد.

کنایه عبدالله گنجی به زیباکلام

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: کسی که مرتب با شبکه سعودی اینترنشنال مصاحبه کرده و بهشون حال میداده یک بار جمله ای ازش پخش کردند که بوی حمایت از نظام می دهد. چنان عصبانی است که قاطی و حمله کرده به٢٠/٣٠ایران و اعصابش خرد است که چرا از قول من گفتند نظام باید بماند. نماند از کجا حقوق می گیری بهش فحش بدهی؟

واکنش سردار کوثری به شایعه ترور بیولوژیک سردار حجازی

نماینده پیشین مجلس و از همرزمان سردار حجازی گفت: انتشار شایعات درباره ترور بیولوژیک سردار حجازی اقدام شیطانی دشمنان است.‌آنها می‌خواهند چنین وانمود کنند که در همه جا نفوذ دارند اما واقعیت این است که صدمات ناشی از عارضه شیمیایی موجب تحلیل رفتن توان جسمی سردار حجازی و شهادت ایشان شد.

آذری جهرمی به بهشت می‌رود؟

درحالی که برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال کاندیداتوری آذری‌جهرمی برای ریاست‌جمهوری خبر می‌دادند، گویا او به کسب کرسی ساختمان بهشت علاقه‌مند شده است.محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان دولت حسن روحانی، این روزها کم‌خبر تر از قبل شده است، برخی این سکوت او را اعلام حضور و برنامه‌ریزی برای انتخابات ریاست‌جمهوری تصور کرده‌اند.نام آذری‌جهرمی از مدت‌ها پیش به عنوان یکی از چهره‌های احتمالی مورد حمایت دولت و برخی از اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد ۱۴۰۰ مطرح بود، اما هرچه به زمان این انتخابات نزدیک می‌شویم چهره‌های جدیدتر و مصمم‌تر که بتوانند رضایت جریان دولت و اصلاح‌طلبان را برای این دور از انتخابات جلب کنند، مطرح و بیشتر می‌شود.با این حساب، شانس آذری‌جهرمی برای باقی ماندن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری به حداقل ممکن رسیده است و خود او نیز بهتر از هرکسی به این مساله واقف شده اما با این حال برخی اخبار، حکایت از دیدارهای جدید و منظم وی با برخی جریان‌ها و چهره‌های سیاسی دارد.به نظر می‌رسد آذری‌جهرمی دوست ندارد در سال‌های آتی از قاب دوربین‌ها به دور باشد، برهمین اساس برخی اخبار غیررسمی از علاقه وی برای شهردار شدن در شهر تهران خبر می‌دهد.

روزنامه فرهیختگان نیز با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی وزیر ارتباطات و علاقه جدیدش برای شهردار شدنش، نوشته است: ماه گذشته، یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب با انتشار خبری، از دیدارهای انتخاباتی وزیر جوان با برخی چهره‌های سرشناس سیاسی مانند سیدحسن خمینی، احمد مسجدجامعی، علی لاریجانی و حسین دهقان پرده برداشت. معنای این جلسات نمی‌تواند تلاش برای رئیس‌جمهور شدن توسط وزیر جوان باشد، چون رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری در این شرایط سخت، بلندپروازی بزرگی است و خود او هم بهتر از هرکسی واقف به این موضوع است، اما این دیدارها و رایزنی‌ها شاید پله‌ای باشد برای تصدی شهرداری تهران در سال‌های بعدی و باقی‌ماندن آذری‌جهرمی مقابل دوربین‌ها.

کنعانی‌مقدم: برخی فقط برای دیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند

دبیر کل حزب سبز درباره شرایط مختلف انتخابات ریاست جمهوری در هر دوره صحبت کرد.حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز و فعال سیاسی اصولگرا در گفت ‌و ‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه برخی از داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری شرایط احراز صلاحیت را ندارند، اما با این وجود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند، بیان کرد: در گذشته شرایط حضور در انتخابات شرایط مناسبی نبود و قوانین، حداقلی‌ را مشخص می‌کرد نه نامزد اصلح، مشکل دیگر این که نزدیک انتخابات که می‌شود همه احساس تکلیف می‌کنند و این موضوع مثل یک پاندمی است.او افزود: همه به دنبال حضور در انتخابات هستند و حتی می‌دانند که رای نمی‌آورند، اما باز هم شرکت می‌کنند. ممکن است آدم‌های خوب و اصلح هم بیایند، اما مقبولیت ندارند و رای نمی‌آورند، پس بهتر است در انتخابات شرکت نکنند.دبیرکل حزب سبز در پایان گفت: برخی افراد برای دیده شدن به انتخابات می‌آیند و ثبت نام می کنند و می‌خواهند در زمان دیده شدن حرف هایشان را بزنند، اصولا برخی افراد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند تا دیده شوند. متاسفانه به انتخابات که نزدیک می‌شویم برخی از رجل سیاسی ما به دنبال وزن کشی هستند تا وزن خود را در نظام بسنجند؛ این حرکت اشتباه است و باید احزاب، کسانی را انتخاب کنند که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

محسن هاشمی: نمی‌توانم صریح بگویم که در انتخابات شرکت می‌کنم یا خیر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همان گونه که در اصولگرایان معتقد اگر رئیسی در انتخابات حضور پیدا کنند، برخی افراد نامزد نمی‌شوند و اگر آقای رئیسی حضور پیدا نکنند نیز نوبت قالیباف است، در اصلاح طلبان نیز بلاتکلیفی مربوط به تأیید صلاحیت‌هاست. آن نهاد اجماع ساز در اصلاح طلبان برای انتخاب کاندید مدنظر، به سمت انتخاب آقای حسن خمینی رفتند که ایشان با پیشنهاد مقام معظم رهبری از انتخابات کناره گیری کردند.وی افزود: لذا هنوز اصلاح طلبان برای انتخاب کاندید مدنظر، به نتیجه نرسیده‌اند. بنده هم به عنوان عضو حزب کارگزاران پیشنهاد شده‌ام اما این به معنای قبول یا عدم قبول از سوی بنده نیست بلکه تنها اسم بنده نیز به عنوان یک نامزد احتمالی مطرح شده است.هاشمی تاکید کرد: لذا همه ما در حال حاضر در بلاتکلیفی هستیم و فعلاً نمی‌توانم صریح بگویم که در انتخابات شرکت می‌کنم یا خیر.

دادگاه بدهی انگلیس به ایران باز هم عقب افتاد

دادگاه رسیدگی به پرداخت بدهی انگلیس به ایران بار دیگر به تعویق افتاد. به گزارش گاردین، دادگاه رسیدگی به بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران و حل اختلاف درباره قرارداد فروش تانک‌های چیفتن بار دیگر به تعویق افتاد؛ این دادگاه قرار بود امروز برگزار شود و مقامات انگلیسی دلیل تعویق این دادگاه را اعلام نکردند.

جنجال پایداری‌ها در مجلس با ادعای تغییر بودجه بعد از تصویب

ادعای یک عضو جبهه پایداری درباره تغییر بودجه مصوب مجلس توسط هیات رئیسه جنجال آفریده است.محمد خضریان امروز در توئیتر نوشت؛

جناب محمدباقر قالیباف
جناب الیاس نادران
متاسفانه بررسی جداول بودجه ۱۴۰۰ حاکی از تغییرات گسترده ارقام و اعداد پس از رای‌گیری لایحه بودجه در صحن مجلس با اطلاع و تایید جنابتان می‌باشد.
تا آنجا که در کمال تعجب جداول ۲۵روز پس از تصویب بودجه ابلاغ شده که در نوع خود بی‌نظیر است.
لذا با توجه به رانت ایجاد شده برای عده‌ای خاص و تذکرات متعدد نمایندگان پیرامون این موضوع که شنیده نشد، با هدف جلوگیری یک رانت بزرگ که منجر به ذبح قانون‌گرایی در نظام بودجه‌ریزی کشور خواهد شد، این تخلف را پیگیری خواهم کرد.

دقایقی از انتشار توئیتر خضریان نگذشته بود که مجتبی توانگر نماینده دیگر تهران بدون اشاره مستقیم به توئیت خضریان در توئیتر نوشت؛

آقای صادق محصولی دبیرکل محترم حزب پایداری!
ظاهرا تمایل دارید در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نقش فعال ایفا کنید.
سلمنا
ولی بدانید و به نمایندگان همراه خود در مجلس تفهیم کنید که مسیر پاستور از تخریب ناجوانمردانه بهارستان نمی گذرد.

دستور جهانگیری برای برخورد با مدیران واکسن‎خوار

معاون اول رییس جمهور درباره سوءاستفاده مدیران از موقعیت خود برای تزریق واکسن کرونا گفت: هر مدیری که با سوءاستفاده از فرصت دیگران واکسن بزند، صلاحیت مدیریت ندارد و به اعتماد عمومی خسارت زده است.اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور پس از دریافت گزارشی در خصوص انتشار اخبار تزریق واکسن به افرادی خارج از اولویت بندی تعیین شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برخی شهرها، طی دستوری به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: هر مدیری در هر رده ای خارج از روال و برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با سوءاستفاده از فرصت دیگران واکسن بزند، صلاحیت مدیریت ندارد و به اعتماد عمومی خسارت زده است و به سرعت باید از مسئولیت کنار گذاشته شود.همچنین این دستور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ابلاغ شده است.

واکنش تاجزاده به بحث نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در حال رایزنی هستم، گفت: به زودی تصمیم نهایی را اعلام خواهم کرد.امروز الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتمادملی در توئیتی اعلام کرد که احتمال کاندیدا شدن مصطفی تاج زاده در انتخابات ریاست جمهوری جدی تر شده است.مصطفی تاجزاده، درباره اخبار منتشر شده پیرامون حضورش در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در توئیتی نوشت: به استحضار عزیزانی که نظرم را درباره نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو می‌پرسند، می‌رسانم که در این زمینه در حال مشورت و رایزنی با دوستان و صاحب‌نظران هستم. به زودی و بعد از جمع‌بندی جوانب امر، تصمیم نهایی را به یاری حق اعلام خواهم کرد.

۲۱ هزار نفر قرنطینه را نقض کردند

دبیر قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا:طی گزارش وزارت بهداشت ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی قرنطینه را نقض کردند که مقرر شد کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا مکانیزم برخورد قانونی در این مورد را ابلاغ کند./ایسنا

بقایی یک سال است که به زندان بازنگشته است

بقایی هم اکنون در بیمارستان بستری است و یک سال است به زندان بازنگشته است.بقایی به دلیل شرایط جسمانی که دارد مدام در حال مرخصی است و گواهی‌های پزشکی متعددی را هم دریافت کرده و اکنون در بیمارستان مهرگان درحال درمان است.بر اساس شرایط پزشکی که بقایی دارد، مرخصی او توسط پزشکی قانونی هر چند بار یک بار تمدید می‌شود و درحال حاضر یک سال است که مرخصی او تمدید شده است.از اسفند سال ۹۸ و از زمانی که بقایی سکته کرد تاکنون بیرون از زندان است./ باشگاه خبرنگاران

مرندی: بخش خصوصی نباید درگیر واکسن کرونا شود، چون باعث فساد و رانت می‌شود

رییس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه ای به وزیر بهداشت: از درگیر کردن بخش خصوصی، به شدت پرهیز شود، چه در امر خرید واکسن و چه در امر توزیع و حتی تزریق آن که متأسفانه خطر رانت‌خواری و سوء‌استفاده‌های کلان در خرید، فساد در حمل و نگهداری و نیز کیفیت واکسن خریداری شده بسیار زیاد خواهد بود./خبرآنلاین

خبرگزاری فارس از افزایش رفت و آمد میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خبر داد

فارس در مطلبی با تیتر "رفت‌وآمد آزادانه سران فتنه بیشتر شده است" نوشت: تماس‌ها و مهمانی‌های موسوی و رهنورد با اعضای خانواده بدون حضور مأموران در جریان است. فارس نوشت: یک منبع مطلع می‌گوید، موسوی پس از درگذشت همسر دوم پدرش که به اشتباه مادرش خطاب شده، به خانه پدری رفته و بدون حضور مأموران با اقوام دیدار داشته. هیچ محدودیتی هم برای حضور او در مراسم تدفین وجود نداشت اما موسوی خودش ترجیح داد که در مراسم شرکت نکند.موسوی و رهنورد در ماه‌های اخیر با طیف وسیعی از دوستان، فعالان سیاسی از جمله مصطفی تاجزاده، علی شکوری‌راد، نرگس محمدی، نسرین ستوده، عفت مرعشی، اردشیر امیرارجمند، اسدالله بیات زنجانی، فاطمه راکعی، مسیح مهاجری، عبدالله نوری، سیّد حسن خمینی، محمّد خاتمی، مهدوی کروبی و... تماس برقرار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار