کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان:
کارشناس امور باغبانی جهادکشاورزی لرستان گفت: امسال بیش از 90 درصد باغات زردآلوی منطقه مروک درورد که بیش از یک هزار و 830 هکتار باغ دارد بر اثر سرما از بین رفته اند همچنین به باغات گردوی مناطق الشتر، بروجرد و شمال خرم‌آباد نیزخسارت 50 تا 80 درصدی وارد شده است.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶ 22 April 2021

 به گزارش تابناک لرستان، محمد رضا بیرانوند  امروز در گفت‌وگو با اهالی رسانه، اظهار داشت: بارش باران تاثیر زیادی بر حوزه باغداری ندارد اما اگر این کمبود بارش‌ها همانند امسال به خشک سالی هواشناسی تبدیل شوند منابع آبی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در فصل‌های تابستان و پاییز با بحران تامین آب برای باغات استان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد زمستان گرمی در لرستان بودیم و همین موضوع سبب شد که درختان زودتر از موعد مقرر شکوفه کنند، افزود: همین عامل سبب شد که با سرد شدن هوا در روزهای ابتدایی امسال خسارت بسیار بزرگی به باغات لرستان وارد شود.

کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد:  در همین راستا امسال بیش از 90 درصد باغات زردآلو منطقه مروک درورد که بیش از یک هزار و 830 هکتار باغ دارد بر اثر سرما از بین رفته اند همچنین به باغات گردوی مناطق الشتر، بروجرد و شمال خرم‌آباد نیزخسارت 50 تا 80 درصدی وارد شده است.

بیرانوند با اشاره به اینکه 45 هزار هکتار باغ، مزارع پرورش گیاهان دارویی، سبزیجات و قارچ در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: این میزان مساحت سالانه بیش از 300 هزار تن محصول تولید می‌کنند که محصول گردو با 13 هزار هکتار مساحت تحت کاشت و تولید سالانه 34 هزار تن و محصول سیب با مساحت پنج هزار هکتار و تولید سالانه 50 هزار تن از محصولات شاخص استان هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار