معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از ثبت‌نام نکردن تعداد ۳ هزار دانش‌آموز پایه اول دبستان در استان فارس خبر داد و گفت: این نگرانی وجود دارد که در سال تحصیلی جدید با افزایش تعداد دانش‌آموزان با کمبود فضای آموزشی مواجه شویم.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 23 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد فیاض‌پور با اشاره به بحران کرونا و ثبت نام نکردن بیش از 3 هزار دانش‌آموز پایه اول از سوی خانواده‌ها در سال تحصیلی اظهار داشت: به دلایل مختلف در سال تحصیلی 1399 -1400 بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را برای مقطع اول ثبت‌نام نکرده‌اند و این نگرانی وجود دارد که امسال جمعیت دانش‌آموزی پایه اول در مقایسه با سال‌های گذشته چند برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از آنجایی که در شیراز مانند دیگر کلانشهرهای کشور از طرح آدرس استقبال نمی‌شود و ثبت‌نام براساس چانه‌زنی است گفت: معتقدیم انتخاب مدرسه برای دانش‌آموزان نباید بر اساس برند باشد زیرا این مهم موجب می‌شود عدالت آموزشی خدشه‌دار شود.

به عقیده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس چنانچه بتوانیم طرح آدرس را به درستی اجرا کنیم بسیاری از هزینه‌های تحصیلی کاهش می‌یابد و نیز در پرداخت هزینه سرویس مدرسه نیز صرفه‌جویی شده است.

 

فیاض‌پور با اشاره به ضرورت ثبت‌نام دانش‌آموزان تصریح کرد: بعضی از والدین به دلیل شیوع کرونا اقدام به ثبت‌نام فرزندان خود در سال تحصیلی کنونی نکردند ولی توصیه می‌شود که در سال تحصیلی پیش رو اولیا حتما فرزندان خود را در پایه تحصیلی ثبت‌نام کنند.

وی گفت: سه گروه و پایه تحصیلی پیش دبستانی یک، پیش دبستانی2 و کلاس اولی‌ها باید به فکر ثبت نام باشند، پیش دبستانی 1 مخصوص کودکان 4 تا 5 سال تمام است؛ یعنی کسانی که 2 مهر95 تا اول مهر96 به دنیا آمده‌اند.

فیاض‌پور اظهار داشت: پیش دبستانی2 مخصوص کودکان 5 تا 6 سال تمام برای کودکانی که 2 مهر 94 تا یک مهر95 به دنیا آمده‌اند و کسانی که 6 سال تمام دارند، وارد کلاس اول می‌شوند که متولدین نیمه اول 94 و نیمه دوم 93 را شامل می‌شوند.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها از ضرورت گذراندن دوره پیش دبستانی اطلاعی ندارند، تصریح کرد: وقتی دانش‌آموزان کلاس اول را پرقدرت طی می‌کنند که آموزه‌ها و پیش زمینه‌های با کیفیت به کودک داده باشیم.

فیاض‌پور با اشاره به اقدام نکردن بعضی از اولیا به ثبت‌نام در پایه تحصیلی اول تصریح کرد: آموزش آنلاین ممکن است شرایط آموزش سر کلاس و مدرسه را نداشته باشد ولی با شرایط کنونی بهترین وسیله آموزش است که می‌توان برای کودک فراهم کرد.

وی گفت: حتی اگر کودک از طریق برنامه‌های آموزش تلویزیون و یا فضای مجازی آموزش می‌بیند، به مراتب بهتر از این است که ذهن کودک خالی بماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس عنوان کرد: اگر فکر می‌کنند آموزش مجازی برای کودکشان کافی نیست و دوست دارند در آموزش و یادگیری پربارتر باشند، می‌توانند روی آموزش معلمان حساب کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار