رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز تکریم از خیرین با بخشش کریمانه اولیاء دم و یک محکوم به قصاص ازچوبه دار رهایی یافت.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 27 April 2021

تابناک فارس به نقل از برنا: حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی گفت: با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، رای قصاص نفس علیه قاتل پرونده صادر و مورد تائید دیوان عالی کشور قرار می‌گیرد.
نماینده عالی قوه قضائیه دراستان فارس اظهار داشت: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه 49 ویژه زندان رضایت اولیای دم جلب شد و در آستانه میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.
وی با بیان اینکه: بخشش و گذشت از حق کار انسان‌های مؤمن و پیروان واقعی اهل بیت (ع) است گفت: باید از خانواده‌هایی که سال‌ها درد و رنج ناشی از قتل فرزندان و بستگان خود را تحمل کرده اند، و با گذشت از حق قصاص خود باعث ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه شده اند، قدردانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی یکی از مهمترین دستاورد اخلاقی ماه مبارک رمضان را آموختن و ترویج عفو و گذشت دانست و افزود: پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) به راحتی دیگران را می‌بخشیدند و اولیاء الهی و بزرگان دینی هم هر کدام نمونه بارزی از گذشت و بخشش بودند.
رییس کل دادگستری استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: رمضان، ماه توبه و استغفار ، ماه آشتی با خدا ، ماه پرهیز از گناه ، ماه در بند کشیدن هوای نفس ، ماه تلاوت قرآن و مناجات و دعا و اشک و تضرّع است. و باید از فیوضات این ماه مبارک بهره کافی را ببریم.
در این مراسم که با حضور رئیس کل دادگستری استان در زندان مرکزی شیراز برگزار شد از خانواده مرحوم دور اندیش که فرزندشان در سال 84 در یک نزاع خیابانی با سلاح سرد به قتل رسید تجلیل شد.
لازم به ذکر است این پرونده پس از 17 سال با پیگیری و تلاش اعضاء شعبه 49 ویژه زندان شورای حل اختلاف فارس با گذشت اولیای دم به سازش منجر شد و قاتل از چوبه دار نجات یافت.

برچسب ها: قصاص ، قاتل ، رضایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار