ارجمند با اشاره به مجموع آمار مبتلایان به کووید۱۹ در شهرهای جهرم و خفر ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی از ابتدا تا کنون در شهرستان های جهرم و خفر بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۶۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲ 30 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند»  با اشاره به اینکه خوشبختانه روز گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان جهرم نداشتیم، گفت: تعداد کل جان باختگان مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۹۰ نفر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر، عنوان کرد: روز گذشته شاهد شناسایی تعداد دیگری بیمار مبتلا به کرونا بودیم که همچنان این شهرستان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است.

 

وی با اشاره به مجموع آمار مبتلایان به کووید۱۹ در شهرهای جهرم و خفر ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی از ابتدا تا کنون در شهرستان های جهرم و خفر بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه بیماران کرونایی سایر مراحل درمان خود را تحت نظارت کادر درمان بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم سپری می کنند، بیان کرد: تعداد کل نمونه های گرفته شده تا کنون بیش از ۴۶ هزار مورد بوده است.

 

وی همچنین به آمار بیماران بهبود یافته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون حدود ۱۵ هزار نفر بیمار به بهبودی رسیده و از قرنطینه خارج شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماران در قرنطینه نیز اشاره کرد که در حال حاضر تعداد آنها ۷۰۰ نفر بوده که مراحل درمان خود را در منزل سپری می کنند.

 

وی تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۷۹ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، ۷۰ بیمار در بخش های عمومی و ۹ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۷ بیمار کرونایی از بیمارستان ترخیص شده است، اظهار داشت: همچنین روز گذشته تعداد ۲۰ بیمار جدید به شمار بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه افزوده شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: فاز اول واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از امروز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در درمانگاه شماره یک (ولیعصر) آغاز شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در اجرای اولین فاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال، ۵۰ سالمند واکسینه شده اند.

 

ارجمند با اشاره به اطلاع رسانی سالمندان بالای ۸۰ سال جهت واکسینه شدن گفت: به هیچ عنوان نیاز به مراجعه حضوری سالمندان به درمانگاه ها جهت اطلاع یافتن از تاریخ و مکان واکسینه شدن نیست.

 

وی عنوان کرد: سالمندانی که دارای پزشک خانواده و پرونده سلامت هستند و اطلاعات آنها در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت شده است؛ توسط مراقبین سلامت با آنها تماس گرفته و تاریخ و مکان واکسیناسیون به آنها اطلاع داده می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: اما سالمندانی که زیر نظر هیچ پزشک خانواده نیستند و اطلاعات آنها در سامانه سیب ثبت نشده است هر چه سریع تر جهت ثبت نام به نزدیک ترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت محله خود مراجعه کنند.

 

وی در پایان گفت: پنج هزار سالمند بالای ۸۰ سال در جهرم اطلاعات سلامتشان در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار