ارجمند گفت: با شناسایی ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا، مجموع بیماران کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۵ هزار و ۸۷۶ نفر رسید.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 04 May 2021

تابناک فار به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند»  از جزئیات آخرین آمارها از همه گیری بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر خبر داد و با اشاره به شناسایی ۷۸ بیمار جدید در روز گذشته، مجموع مبتلایان به این ویروس منحوس را ۱۵ هزار و ۸۷۶ نفر برشمرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به شمار مبتلایان به کووید۱۹ در شهرستان جهرم اشاره کرد و افزود: تا کنون ۴۶ هزار و ۹۶۰ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا تا کنون در شهرستان جهرم گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نحوه شیوع این ویروس با نحوه رفتار ما در جامعه مرتبط است و بلایی که ویروس بر سر جامعه می آورد، به میزان مسئولیت پذیری تک تک افراد در جامعه بستگی دارد، عنوان کرد: غفلت و عادی انگاری باعث غلبه بیماری بر ما می شود.

 

به گفته ارجمند، ما و ویروس همچون مسابقه طناب کشی با هم درگیر هستیم و هر زمان فکر کنیم، ویروس را شکست داده ایم و رعایت نکنیم، موجبات غلبه ویروس را مجدد فراهم می آوریم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه بیماران کرونایی تحت نظر پزشکان، طول درمان خود را سپری می کنند، خاطرنشان کرد: مجموع بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا کنون ۱۵ هزار و ۴۹ نفر گزارش شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، شمار بیماران در قرنطینه را ۵۸۴ نفر عنوان کرد که در حال حاضر طول درمان خود را تحت مراقبت پزشکان در منزل سپری می کنند.

 

وی، تعداد كل بیماران بستری در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۸۳ عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۷۶ بیمار در بخش های عمومی و هفت بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۱ بیمار از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شده اند، اذعان کرد: همچنین ۱۶ بیمار نیز در بخش کرونای این بیمارستان پذیرش شدند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه کرونا در روز گذشته تلفاتی را به همراه نداشته است، گفت: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در جهرم و خفر ۱۹۳ نفر بوده است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه درصد مبتلایان به کرونا همچنان افزایشی است، عنوان کرد: همچنان ۳۰ درصد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا در جهرم و خفر مثبت می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به واکسینه شدن تعداد دیگری از سالمندان این شهرستان اشاره کرد و گفت: کسانی که واکسینه شده اند هم لازم است تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

ارجمند در پایان اظهار کرد: در این روزها درخواستی که از همشهریان داریم این است که تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ و هرگونه دورهمی خودداری کنند.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار