رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: یک شکارچی غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع کوه سرخ و یک فرد متعرض به جنگل برای تولید زغال در محدوده این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۶۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 06 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: جمال خداپرست افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با گشت و کنترل‌های مستمر در مناطق حفاظت شده این شهرستان موفق شدند از یک شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع کوه سرخ کاررون ۹ لاشه تیهو شکار شده به همراه یک قبضه اسلحه غیرمجاز کشف کنند.
وی اظهار داشت: شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
تیهو، نوعی کبک از راسته ماکیان‌سانان و تیرهٔ قرقاولان است. ایران از زیستگاه‌های این پرنده است. زیستگاه این پرنده در دامنه کوه‌ها و تپه‌های با شیب زیاد مناطق کوهستانی است و در میان بوته‌ها و صخره لانه می‌سازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: ماموران این اداره همچنین در منطقه حفاظت شده دشت برم موفق شدند یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب که از درختان جنگلی غیرمجاز قطع شده بود متوقف کنند.
خداپرست اظهار داشت: ماموران محیط زیست همچنین موفق شدند فردی که دردشت برم با قطع درختان جنگلی درکوه به طور سنتی، زغال تهیه می‌کرد، شناسایی و دستگیر و با همکاری نیروی انتظامی کوره زغال فرد متخلف را تخریب کنند.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

برچسب ها: شکارچی ، غیرمجاز ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار