مردم شهرستان داراب معتقدند ظرفیت های این شهرستان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دیده نشده و راه های توسعه داراب با عدم تصویب ایجاد این منطقه مسدود شده است.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 08 May 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: اخیراً ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان‌های فسا و لارستان به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید که باعث شد مردم داراب نیز خواستار پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان شوند.

مردم داراب اعتقاد دارند این شهرستان نیز ظرفیت‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را داشته که مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیر عامل انجمن توسعه پایدار داراب با تاکید بر پتانسیل‌های موجود داراب در زمینه‌های کشاورزی و صنعت برای احداث منطقه ویژه اقتصادی گفت: شهرستان داراب به عنوان چهارمین شهرستان بزرگ فارس یکی از اصلی ترین تولید کنندگان بزرگ محصولات کشاورزی کشور بوده و برای فرآوری محصولات کشاورزی به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود.

مردم از عدم تصویب منطقه ویژه در داراب گلایه دارند

شهاب سلیمی اظهار داشت: چرا باید حق مردم شهرستان بزرگ داراب با این جایگاه ویژه، در نظر گرفته نشود و راه‌های توسعه و پیشرفت آن مسدود شود.

وی با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی داراب در مجلس دهم گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی داراب در مجلس دهم مصوب شد، اما با مخالفت شورای نگهبان تعدادی از مناطق ویژه اقتصادی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد که مردم این شهرستان انتظار داشتند داراب هم در لیست باشد.

دارابی ها خواستار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی/ مسیر توسعه مسدود نشود

رئیس انجمن توسعه پایدار داراب با ابراز خرسندی از تصویب دو منطقه ویژه اقتصادی فسا و لار در استان فارس ابراز کرد: عدم توجه به تصویب منطقه ویژه اقتصادی داراب که از اواخر دهه ۶۰ مطرح بوده برای مردم این شهرستان بسیار ناراحت کننده و گلایه‌های مردمی را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: امید داریم با پیگیری‌های مسئولین و همکاری مردم این مهم که از درخواست‌های اقشار مختلف مردم داراب است، محقق شود.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم بازدید کارشناسان مجمع تشخیص از داراب برای بررسی امکانات موجود و زیرساخت‌های مورد نیاز انتقاد کرد و گفت: امکانات موجود در داراب و بسترهای لازم برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فراهم است، اما متأسفانه کارشناسان مجمع از این شهرستان برای بررسی زیرساخت‌ها و امکانات بازدید نکرده‌اند.

او از گروه‌ها و اقشار مختلف مردم خواستار هم اندیشی و تعامل با مسؤلین برای رفع مشکلات دو شهرستان داراب و زرین دشت شد.

فرماندار داراب نیز در این رابطه ضمن قدردانی از حساسیت اعضای انجمن توسعه پایدار داراب گفت: این انجمن زمینه رشد و توسعه را در این شهرستان فراهم کرده است.

اصغر فرودی با اشاره به عدم تصویب منطقه ویژه اقتصادی در داراب گفت: پنجشنبه گذشته که خبر عدم تصویب منطقه ویژه اقتصادی داراب را شنیدیم برایمان عجیب بود که چرا باید داراب از گردونه تصویب منطقه ویژه اقتصادی حذف شود، به همین دلیل به شدت نگران شده و این مساله را پیگیری کرده‌ایم.

کارگروهی برای پیگیری تشکیل می‌شود

نماینده عالی دولت در شهرستان داراب اظهار داشت: طی دو روز اخیر با مدیران استانی از جمله معاونت اقتصادی استانداری صحبت کرده و مراتب اعتراض و نگرانی خود و مردم داراب را اعلام کرده‌ایم.

رئیس کمیته اشتغال شهرستان داراب از تشکیل کارگروهی برای پیگیری این موضوع در داراب خبر داد و گفت: برداشت من اینست که این قضیه نیاز به پیگیری بیشتری داشته تا پرونده ما در مجمع کامل شده و نواقصی نداشته باشد، به همین منظور کارگروهی جهت بررسی نیازمندی‌ها، رفع موانع و ایجاد بستر لازم برای تحقق و تصویب منطقه ویژه اقتصادی داراب تشکیل خواهیم داد.

شهرستان داراب با قدمتی با جمعیت ۲۰۱ هزرا و ۴۸۹ نفر در جنوب شرقی استان فارس قرار دارد، فاصله این شهر تا شیراز ۲۴۲ کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار