مدیر حوزه علمیه فارس گفت: عده ای در کشور با رسانه های خود و غبار آلود کردن فضا، نیاز جامعه را به سوی نیازهای غیرواقعی و یا دارای اولویت های سوم و چهارم مثل اینستاگرام، تلگرام و ماهواره می برند، در صورتی که اولویت امروز جامعه ما اشتغال، مسکن و مسائل معیشتی است، در ادامه هم تنها کاری که نمی کنند توجه به نیاز اصلی جامعه است، گاهی اوقاف تا جایی که منافع سود محورشان در خطر نیفتد به نیازهای اصلی جامعه هم نگاهی می کنند.
کد خبر: ۹۶۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 09 May 2021

تابناک فارس به نقل از حوزه: حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث نامه ۵۳ امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: یکی از ویژگی هایی که امیرمؤمنان علیه السلام در نامه ۵۳ خطاب به مالک اشتر بیان می فرمایند توجه و اهتمام به نظر عامه مردم و اکثریت توده های مردم است.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز مدل دموکراسی و حکومت مردم بر مردم به عنوان یک مدل مقبول در جهان مورد پذیرش قرار گرفته و عقلای عالم راه حل حاکمیت را در انتخابات و توجه به نظر اکثریت مردم می بینند، لذا عقلای عالم آن نظام هایی که طبق نظر اقلیت و فقط با قوه قهریه و دیکتاتوری حکومت می کنند را بر نمی تابند.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: از سوی دیگر مردم سالاری دینی نیز با هدایت های امام راحل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شده است تا جایی که مقام معظم رهبری جمهوریت را برگرفته از متن دین می دانند. از منظر رهبری جمهوریت و اسلامیت دو مفهوم جدا از هم نبوده بلکه جمهوریت از منابع اسلامی گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی که امیرمؤمنان علیه السلام و امامین انقلاب نسبت به مردم داشتند یک نگاه شعاری آن هم در مقطع انتخابات نبوده است، بلکه نفوذ در اعماق دل مردم با خدمت رسانی به مردم همراه با عدالت گستری که در کلان به نفع مردم است معنای واقعی مردم سالاری است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس افزود: دموکراسی های رایج جهان امروز به اینگونه است که احزاب سیاسی و کمپانی های اقتصادی با رسانه های خود افکار عمومی را در آستانه انتخابات شکل می دهند و ذائقه ها را بر اساس منافع خود تغییر می دهند، و مطالبات اجتماعی را بر اساس آن منافع جهت دهی می کنند و سپس فضای رقابتی انتخاباتی که یک فضای هیجانی است را با ترفندهای رسانه ای به سمتی می برند که خودشان می خواهند، در ادامه، مطالباتی که مبتنی بر نیازهای کاذب شکل گرفته شده را توسط رسانه ها مورد تاکید و اصرار قرار می دهند و توجهی به نیاز واقعی جامعه ندارند، آن مدل در کشور ما نیز مشاهده می شود.

وی گفت: عده ای در کشور با رسانه های خود و غبار آلود کردن فضا، نیاز جامعه را به سوی نیازهای غیرواقعی و یا دارای اولویت های سوم و چهارم مثل اینستاگرام، تلگرام و ماهواره می برند، در صورتی که اولویت امروز جامعه ما اشتغال، مسکن و مسائل معیشتی است، در ادامه هم تنها کاری که نمی کنند توجه به نیاز اصلی جامعه است، گاهی اوقاف تا جایی که منافع سود محورشان در خطر نیفتد به نیازهای اصلی جامعه هم نگاهی می کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: امروز جامعه غربی دچار انحطاط خانواده است، این یک نیاز واقعی جامعه غربی است که سیاست مداران آن توجهی به آن ندارند، همچنین عدالت نیز یکی دیگر از نیاز های واقعی غرب است.

وی بیان کرد: جایگاه و مشارکت های مردمی از منظر پیشوایان دینی یک نگاه واقعی مبتنی بر کرامت انسانی است اما نگاه غرب به مردم کاملا ابزاری و برای قدرت طلبی است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار تصریح کرد: حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند ای مالک رضایت توده های مردم را جمع کن، خداوند رحمت کند حاج قاسم را که در سیل خوزستان نیاز واقعی مردم را برطرف کرد، این یعنی توجه به نیاز واقعی جامعه توجه به یک امر که نیاز توده مردم را برطرف می کند. نیاز واقعی مردم تلگرام و ماهواره نیست، برخی مواقع افکار عمومی را به سمتی جهت دهی می کنند که عده ای باور می کنند که نیاز واقعی آنها همین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار