یک هزار و سی نفر از زندانیان زندان های استان فارس در طرح اعتکاف داوطلبانه پایانی ماه مبارک رمضان شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 10 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان فارس دوشنبه در مطلب ارسالی با اعلام این خبر افزود: طرح اعتکاف داوطلبانه، همزمان با زندان های سراسر کشور با مشارکت زندانیان زندان های فارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است.
بر اساس این گزارش، این طرح در هواخوری ۱۹ مرکز اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس شامگاه یکشنبه ۱۹ اردیبهشت آغاز شده و به مدت سه شبانه‌روز در حال اجرا است.

 


مدیرکل زندان های فارس در سخنانی درباره این آیین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب در زندان مرکزی شیراز و اثرات و بازخوردهای ارزشمند آن مراسم معنوی در بین زندانیان گفت: اعتکاف، یکی از سنت‏های حسنه و از مستحبات، و موجب نیل به قرب الهی است.
اسحاق ابراهیمی افزود: زندانیان زندان مرکزی شیراز در مراسم اعتکاف در دلنوشته هایی که ارسال کرده بودند اذعان داشتند که با خدای خود عهد و قول داشته اند که دل مشغولی به دنیا و افکار پریشان، موجب غفلت آنان شده است و شرکت در این برنامه معنوی برای آنان بسیار ارزشمند بوده است.
وی یادآور شد: بی شک اگر معتکفان، بتوانند در ایام اعتکاف، آن طور که شایسته است رفتار کنند و رضایت حق تعالی را جلب کنند؛ به درجاتی که برای مؤمنان، در نظر گرفته شده، خواهند رسید و مطمئناً گشایشی در زندگی برای آنان می شود.
مدیرکل زندان های فارس گفت: اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه در راستای اجرای مطلوب برنامه های فرهنگی و تربیتی در زندان ها انجام می شود.
وی ادامه داد: برگزاری مراسم های مذهبی و اعتکاف یکی از اولویت های مهم سازمان زندان‌ها در زمینه تقویت باورهای دینی و بازپروری شخصیت زندانیان است.
ابراهیمی اظهار داشت: اعتکاف در زندان ها با حضور زندانیان مشتاق برگزار می شود و این برنامه معنوی جلوه های زیبای ارتباط با خدا و دوری از تعلقات دنیوی و تربیت و تهذیب نفس برای آنان است.
وی یادآور شد: برنامه های مختلف جزء خوانی قرآن، محافل انس با قرآن، مسابقات کتابخوانی، مداحی، توزیع افطاری و سحری ویژه زندانیان، مناجات خوانی ادعیه کمیل و مناجات امیرالمومنین، گروه های سرود و تئاتر، دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح و حلقه های مباحث اعتقادی در این طرح برپا می‌شود.

برچسب ها: اعتکاف ، زندانیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار