در ۲ مورد جداگانه اشخاصی به شیوه میوه فروشی سیار و دیگری با ترفند فروش خودروهای مناقصه‌ای از حدود ۱۰۰ نفر از اهالی فارس کلاهبرداری کردند که این افراد دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 11 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرمانده انتظامی مرودشت در این باره گفت: یک فرد به عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه در مناطق مختلف این شهرستان اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب شهروندان می‌کرد.

سرهنگ فرشید زینلی داشت: در پی ارجاع پرونده چندین فقره کلاهبرداری به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شاکیان، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پرینت شکایت کنندگان محرز شد همه این کلاهبرداری‌ها به یک شیوه و شگرد صورت پذیرفته و اغلب برداشت‌ها از یک دستگاه پوز انجام شده است که با تحقیقات تکمیلی، مالک دستگاه شناسایی شد.

فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی و اقدامات فنی و پلیسی حساب متصل به دستگاه کارت خوان را مسدود و متهم را دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

زینلی گفت: متهم در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و گفت: با یک دستگاه وانت نیسان اقدام به فروش میوه در مناطق شهر و روستاهای اطراف مرودشت می‌کردم و از طریق دستگاه پوزی که در اختیار داشتم اقدام به برداشت ۳۵۰ میلیون ریال از حساب ۵۰ نفر از شهروندان به بهانه موفق نبودن تراکنش کردم.

وی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: ساده ترین راه کلاهبرداری از کارت شما، دسترسی به اطلاعات حساب شماست، پس به هیچ عنوان اطلاعات حساب، شماره و رمز کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

کلاهبرداری از ۵۰ نفر با ترفند فروش خودروهای مناقصه‌ای

رئیس پلیس فتای استان فارس نیز گفت: مردی میانسال با درج آگهی فروش خودروهای مناقصه‌ای در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه‌گر و پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال به حساب فرد تبلیغ کننده به عنوان بیعانه، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد فرد تبلیغ کننده خود را به دروغ کارمند دادگستری معرفی کرده بود که حدود ۵۰ نفر شهروند با وی تماس گرفته بودند و پس از واریز وجه نقد به عنوان بیعانه، فروشنده خودرو مناقصه ای دیگر جوابگوی تماس تلفن متقاضیان نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در استان همدان شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی را در یک عملیات ضربتی هنگام خرید در یک مغازه طلافروشی دستگیر کنند و به استان فارس انتقال دهند.

سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به پنج میلیارد ریال کلاهبرداری از ۵۰ شهروند اقرار کرد،گفت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

وی به شهری که کلاهبرداری در آن رخ داده اشاره نکرد اما به شهروندان توصیه کرد هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده تبلیغات، هیچ وجه نقدی را واریز نکنند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

 

برچسب ها: کلاهبرداری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار