رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشت و درمان، خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی خودداری کنند و طبق فراخوان از سوی مجموعه سلامت و به دور از ازدحام و شلوغی، واکسیناسیون انجام گیرد.
کد خبر: ۹۶۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 11 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مطلب ارسالی خود از قول مهرزاد لطفی با اشاره به پیشرو بودن فارس در انجام واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تاکید کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن سالمندان در برابر این اپیدمی، باید نسبت به شناسایی و انجام واکسیناسیون افراد باقیمانده گروه بالای ۸۰ سال در کمترین زمان اقدام شود تا هنگام شروع واکسیناسیون، گروه های بعدی دچار سختی نشوند.
لطفی که روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در شیراز سخن می‌گفت، بر سرعت بخشیدن روند انجام واکسیناسیون کرونا به ویژه برای افراد بالای ۸۰ سال در سطح استان تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان فارس واکسینه شده اند.
وی با قدردانی از همکاری و همدلی مردم در شرایط کرونا، عنوان کرد: روند واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید۱۹، با توجه به مصوبه های ستاد ملی کرونا، مطابق با دستوالعمل های ابلاغی و گروه های هدف، در حال اجرا است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشت و درمان، خدمات جامع سلامت و پایگاه های بهداشتی خودداری کنند و طبق فراخوان از سوی مجموعه سلامت و به دور از ازدحام و شلوغی، واکسیناسیون انجام گیرد.

در ادامه این جلسه، ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخته شد.

پیش از این، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: طرح محدودیت تردد خودرویی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تمام نقاط استان فارس اجرا خواهد شد.
عبدالرضا قاسمپور افزود: در این طرح خودروهای متخلف شهرهای با وضعیت قرمز جریمه یک میلیون تومانی و شهرهای وضعیت نارنجی و زرد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد.
وی ادامه داد: به تمام فرمانداران شهرستان‌های مبادی ورودی استان هم تأکید کرده‌ایم که مانع ورود مسافران به استان شوند.
وی ادامه داد: هرگونه تجمع و برگزاری مراسم همچنان ممنوع است و به خانواده‌ها تاکید می‌کنیم که هیچگونه برنامه‌ریزی برای برپایی مراسم عروسی بعد از پایان ماه مبارک رمضان نداشته باشند و با متخلفان برخورد خواهد شد.
قاسمپور گفت: طی روزهای اخیر علاوه بر شیراز وضعیت در شهرستان‌های قیر و کارزین، فسا، استهبان، خرامه، سپیدان، مرودشت و خرم بید قرمز بود که از این میان فقط شهرستان قیر و کارزین همچنان در وضعیت قرار قرار دارد و وضعیت سایر شهرستان‌های مذکور به نارنجی تغییر کرده است.
وی ادامه داد: هم‌اینک ۶ شهرستان گراش، خنج، فراشبند، زرین دشت، سروستان و پاسارگاد در وضعیت زرد قرار دارند و سایر شهرستان‌های استان دارای وضعیت نارنجی هستند.
او افزود: با وجود بهبود شرایط و کاهش شهرهای قرمز، محدودیت‌های کرونایی در بخش‌های مختلف همچنان ادامه دارد و با متخلفان و ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار