حسن مرادی اظهار داشت: بیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰ تن انگور یاقوتی نوبرانه از تاکستان های گراش برداشت و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۹۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 19 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت : برداشت انگور یاقوتی هر ساله از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود و تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

حسن مرادی چهارشنبه  اظهار داشت: بیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰ تن انگور یاقوتی نوبرانه از تاکستان های گراش برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی بیان کرد: نیاز آبی کم و تولید محصول نوبرانه از مهمترین دلایل انتخاب انگور یاقوتی در برنامه تغییر الگوی کشت این شهرستان است.

مرادی افزود: بخش عمده محصول نوبرانه گراش به بازار و میدان های تره بار در شیراز، اصفهان و تهران ارسال می شود.

برداشت انگور یاقوتی (دردانه سیاه) از دل کویر و زمین های خشک در مناطق جنوبی فارس از جمله گراش در حالی آغاز شده که همواره به دلیل نبود سردخانه و کارخانه های تولید فرآوری این محصول، کشاورزان و باغداران را مجبور به فروش فوری آن در بازار می کند.

این معضل و نبود کارخانه های فرآوری و سردخانه باعث شده که برخی دلالان و افراد سودجو محصول را با قیمت پایین و ناچیز از کشاورز بخرند و با قیمتی چند برابر در بازار و میدان های میوه و تره بار استان فارس و یا کشور بفروشند.

شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار