مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: با اشاره به طرح رایگان گازسوز کردن خودرو‌های عمومی، گفت: تعداد ۵ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودروی عمومی تاکسی و وانت بار استان که دارای شرایط بوده در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۶۴۴ دستگاه خودرو (۸۵ درصد) در سطح این استان به طور رایگان گازسوز شده است.
کد خبر: ۹۶۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ 22 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: امیر بنی کریمی با اشاره به طرح رایگان گازسوز کردن خودرو‌های عمومی، گفت: تعداد ۵ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودروی عمومی تاکسی و وانت بار استان که دارای شرایط بوده در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۶۴۴ دستگاه خودرو (۸۵ درصد) در سطح این استان به طور رایگان گازسوز شده است.

او افزود: همچنین مالکان تعداد ۹۴۲ دستگاه خودرو در انتظار گازسوز موتور خودرو‌های خود هستند که فرآیند نوبت‌دهی آن‌ها انجام شده و طی ۲ هفته آینده تبدیل به وضعیت خواهند شد.

بنی کریمی ادامه داد: ۱۳ مرکز تخصصی و دارای مجوز‌های فنی لازم در سطح استان فارس عملیات دوگانه‌سوز کردن موتور خودرو‌های متقاضی را بر عهده دارند که ۷ مرکز در کلانشهر شیراز واقع شده است.

او در ادامه با اشاره به طرح تبدیل تاکسی‌های اینترنتی و مسافربر‌های شخصی به دوگانه‌سوز سی. ان. جی که از انتهای اسفندماه پارسال آغاز شده است، بیان کرد: این طرح با اولویت ماشین‌های پرمصرف ادامه دارد و بر اساس آن حدود ۷۵ درصد از هزینه تبدیل به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه هزینه گازسوز کردن موتور خودرو‌های عمومی بر عهده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است، اظهار داشت: متقاضیان می‌بایست به این منظور با مراجعه به سامانه اطلاعات جامع خودرو‌های دوگانه‌سوز فعال در شبکه اینترنت با آدرس gcr.niopdc.ir در آن ثبت‌نام لازم را انجام دهند.

بنی کریمی تصریح کرد: در فروردین‌ماه امسال، میزان ۳۱ میلیون مترمکعب سوخت سی ان جی در فارس مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد بیش از ۵۵ درصدی هستیم.

او با اشاره به اینکه پارسال ۴۵۰ نوبت از مجاری عرضه سوخت جایگاه‌ها در سطح استان بازدید داشتیم، افزود: همچنین در ۵۰ روز گذشته در ۴۳ مرحله این بازدید‌ها انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه در ۱۲۹ باب جایگاه منطقه فارس سوخت سی ان جی عرضه می‌شود، گفت: سهم استان فارس از مصرف سوخت کشور ۶.۵ درصد است که رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: گاز سوز ، خودرو ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار