حجت الاسلام مدبر گفت: اگر دیدیم دشمن از کسی تعریف می کند باید او را هم دست و هم پیاله آنان دانست و سرباز و پیاده نظام شان محسوب کرد.
کد خبر: ۹۶۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 31 May 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» با اشاره به آیه 143 سوره مبارکه «نساء» گفت: در این آیه آمده که «کافران و منافقان» از یکدیگر جدا نیستند؛ هر دو دشمنند»؛ کافر و منافق در دنیا نقطه مقابل ایمان و مومنان و در آخرت با هم در جهنم سوزان هستند؛ بنابراین طبیعی است که در دنیا طرفدار و پشتیبان یکدیگر باشند.

 

امام جمعه جهرم با بیان اینکه طرفداری دشمنان از یک فرد می تواند حاکی از چهره واقعی او باشد، افزود: اگر دیدیم دشمن از کسی تعریف می کند باید او را هم دست و هم پیاله آنان دانست و سرباز و پیاده نظام شان محسوب کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در این راستا دشمن را باید در لباس دوست شناخت، عنوان کرد: در مسابقه فوتبال اگر دیدیم بازیکنان خودی کف می زنند باید بفهمیم و خود آن بازیکن بفهمد که حرکتی به نفع رقیب و به ضرر تیم خودی انجام داده و احیاناً گل به خودی زده است.

 

حجت الاسلام مدبر خاطرنشان کرد: آنچه باید متوجه بود این است که تعریف و توهین دشمن در مورد شخص نه به عنوان یک قاعده و شاخص کلی و صددرصد، بلکه غالباً می تواند به ما کمک کند که این شخص خائن است یا خادم؛ خودی است یا بیگانه؛ مومن یا منافق؛ بنابراین عکس العمل دشمنان برای تشخیص حق و باطل و اهل حق و باطل آن هم در زمان تقابل جبهه حق و باطل و در زمانی که ملت ایران می خواهد دست به گزینش و انتخاب بزند در امر انتخاب صحیح و اصلح کمک می کند.

 

وی ادامه داد: همچنین ممکن است دشمن از این حربه برای بدنام کردن افراد وفادار به انقلاب در فضای رقابت ها استفاده کند.

 

امام جمعه جهرم با بیان اینکه نصیحت از دشمن پذیرفتن خطا بوده اما شنیدن رواست تا به خلاف آن کار کرده که عین صواب است، گفت: عکس این مطلب نیز صادق است؛ بدین معنی که اگر دیدید دشمنان، فرد یا گروه یا سازمان و نهاد خاصی را می کوبند بدانید که به احتمال زیاد آن فرد، گروه یا سازمان، خودی هستند و برای دشمن خطر دارند.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان گفت: در این زمینه سردار شهید همت سخنی دارد که می گوید «هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می کوبد، همان جبهه خودی است».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار