استاندار فارس گفت: باید از ظرفیت های گردشگری تاریخی، طبیعی و سلامت استان برای رونق بخش اقتصادی استفاده شود.
کد خبر: ۹۶۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ 31 May 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:عنایت الله رحیمی پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی بیان کرد: مجتمع‌های فرهنگی سعدی، مجموعه ورودی میراث جهانی بی شاپور، موزه تاریخی نورآباد ممسنی، سایت موزه دروازه پردیس پارسه (تخت جمشید) در سفر وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به استان فارس نیز افتتاح می‌شود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تصریح کرد: حوزه گردشگری یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین بخش‌ها در حوزه اقتصاد در میان کشورهای مختلف است و ایران نیز دارای این ظرفیت قابل توجه است و استان فارس نیز از این قائده خارج نیست.

وی اضافه کرد: ابنیه های تاریخی و بناهای تاریخی موجود در استان فارس بخشی از داشته‌های ارزشمند استان فارس در حوزه گردشگری است و در بعد فرهنگی نیز وجود مشاهیر مختلفی در استان فارس بخشی از افتخارات فارس در حوزه فرهنگ است تا بتوان نسبت به جذب گردشگران مختلف اقدام کرد.

رحیمی در ادامه در خصوص ویژگی‌های فارس تصریح کرد: فارس در حوزه‌های گردشگری سلامت، گردشگری تاریخی و گردشگری طبیعی و سایر حوزه‌های گردشگری دارای ظرفیت است و باید از تمامی این توانمندی‌ها بهره برداری کرد تا بتوان نسبت به جذب سرمایه گذاری و جذب گردشگران اقدام کرد.

به اعتقاد وی توجه ویژه ای به حوزه گردشگری پس از شیوع کرونا در کشور ایجاد شده و با توجه به پتانسیل‌های استان فارس این توجهات بیش از پیش ظهور داشته است.

استاندار فارس در ادامه ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقدامات زیرساختی امید است در آیندگان بتوانند از آثار تاریخی گذشته بهره برداری و استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار