معاون بازرسی سازمان صمت فارس گفت: محتکران و گرانفروشان ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 31 May 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر لزوم ثبت نام مراکز نگهداری کالا از جمله عمده فروشان و شرکت‌های پخش کالا در سامانه جامع انبار‌ها گفت: تمامی واحد‌های ذخیره‌سازی یا نگهداری کالا از جمله انبار‌ها و سردخانه‌ها موظف هستند با مراجعه به سامانه جامع انبار‌ها به آدرس www.nwms.ir نسبت به ثبت الکترونیکی مشخصات و اطلاعات کالا‌های موجود در انبار و ورود و خروج کالا اقدام کنند.

حسنی با بیان اینکه با متخلفان برخورد قانونی می شود، افزود: در صورت شناسایی تخلفات علاوه بر عرضه کالا‌ها به شبکه دولتی، متخلفان به پرداخت جریمه برابر با ۷۰ درصد ارزش کالا ملزم می‌شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هر نوع تخلف اقتصادی را از طریق سامانه۱۲۴ ستاد خبری این سازمان اطلاع دهند تا بازرسان در سریع‌ترین زمان آن را مورد بررسی قرار دهند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: در ۸ روز ابتدای خرداد ماه جاری بیش از ۳ میلیارد ریال کالای احتکار شده در فارس کشف شد.

حسنی با اشاره به این که اقلام کشف شده شامل روغن، شکر، برنج، جو و ذرت می‌شود، افزود: در مدت زمان یاد شده بیش از یک میلیارد ریال پرونده تخلف احتکار روغن، ۱۶۱ میلیون ریال پرونده تخلف شکر، بیش از ۴۶ میلیارد ریال برنج و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف احتکار تشکیل شده است.

وی با بیان این که برای یک عمده فروش به دلیل احتکار روغن، برنج و شکر پرونده تخلف ثبت شده عنوان نمود:این واحد علیرغم تعریف شبکه توزیعی و مصرف کننده اقدام به عرضه برنج خارج از شبکه تنظیم بازار به میزان ۴۲۰ کیلوگرم به یک سوپر مارکت کرده است.

حسنی ادامه داد: در گزارش واصله مبنی بر احتکار انواع روغن نباتی و شکر در یک باب منزل مسکونی در شیراز، بازرسان به محل مراجعه و با دستور قاضی تعزیرات وارد منزل شدند و مشاهده کردند حدود ۸۰۰ حلب روغن ۵ کیلویی و ۵۰۰ کیلوگرم شکر به صورت کیسه ۵۰ کیلویی در منزل انبار شده است.

به گفته صاحب منزل آنجا انبار بوده است، اما کاشف به عمل آمد که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده است؛ لذا پرونده تخلف ۶۱۰ میلیون ریال برای آن تشکیل شد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به کشف ذرت و جو احتکار شده در یکی از شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و ادامه داد: ۵۰ تن ذرت و ۵۰ تن جو نیز به صورت غیرقانونی انبار شده بود که پرونده تخلف ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی برای آن تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار