محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران ۳۵ کشتی گیر را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است که در بین آنها هفت ورزشکار از استان فارس حضور دارند.
کد خبر: ۹۶۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 02 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:  محمد هادی شعبانی (۵۵ کیلو گرم) میثم دلخانی (۶۳ ) محمدرضا گرایی ( ۶۷ ) محمدرضا مختاری (۷۲ ) محمدعلی گرایی و پرهام قنبری (۷۷ ) و پارسا نظری در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هفت کشتی گیر دعوت شده از استان فارس هستند.

استان خوزستان با ۱۱ کشتی گیر، فارس با هفت و مازندران با ۶ ورزشکار بیشترین سهمیه را در اردوی تیم ملی دارند.

یازدهمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۱ توکیو، روزهای ۱۳ تا ۲۳ خردادماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده تهران برگزار می شود.

محمد علی و محمدرضا گرایی برادران کشتی گیر شیرازی در مسابقات انتخابی، سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو در وزن ۷۷ و ۶۷ کیلوگرم را کسب کرده اند.

استان فارس سه ورزشکار به نام محمدعلی گرایی،محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و محمد حسن زاده در بسکتبال در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو دارد.

همچنین ساره جوانمردی، سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در پرتاب وزنه ورزشکاران اعزامی از استان فارس به مسابقات پارالمپیک توکیو هستند.

نعیما خواجوی هم از شهرستان داراب به عنوان مربی تیم ملی کاراته ایران راهی المپیک توکیو خواهد شد.

سعیدرضا کیخا ژیمناست شیرازی هم پس از کسب سهمیه در رقابت های انتخابی قطر می تواند در رقابت های المپیک توکیو شرکت کند، هنوز زمان مسابقات قطر مشخص نشده است.

تاکنون حضور ۶۰ ورزشکار از کشورمان در رشته های، والیبال، بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته، شمشیربازی، تکواندو، دوومیدانی، بوکس، قایقرانی، دوچرخه سواری ، پینگ پنگ و تیراندازی با کمان در المپیک توکیو قطعی شده است.

رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو از اول تا هفدهم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود و همچنین رقابت های پارالمپیک هم اوایل شهریورماه آغاز می شود، ایران در این بازیها در ۹ رشته شرکت دارد.

کاروان ورزشی ایران با نام ستارگان ایران در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت خواهند کرد.

المپیک توکیو قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار