مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت ۱۳ میلیاردی برای قاچاق دام در آباده و کشف انبار بزرگ لوازم بهداشتی احتکار شده در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 02 June 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: تعداد ۶۵۷ راس گوسفند که به قصد قاچاق به خارج از کشور در یک دامداری واقع در حومه شهرستان آباده نگهداری می‌شد کشف و ضبط شد.

غلامرضا سالاری از بازداشت یک نفر در این رابطه خبر داد و افزود: با تشکیل پرونده‌ای در شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان آباده، تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام شد و نهایتا مشخص شد که متهم پرونده غیربومی بوده و با اجاره دامداری‌های غیرفعال در منطقه، با همکاری یک شبکه قاچاق دام، اقدام به خریداری و خروج غیرقانونی دام از کشور می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس با اشاره به محرز شدن تخلف متهم اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط دام‌های مکشوفه و جریمه ۱۳ میلیارد ریالی وی صادر کرد.

سلاری همچنین در ادامه از کشف انبار بزرگ لوازم بهداشتی احتکاری شده در شیراز خبر داد.

او در این رابطه اظهار داشت: با دریافت اطلاعات و اخباری مبنی بر دپوی غیرقانونی مقادیر زیادی کالا در یک انبار واقع در سطح شهر شیراز، مامورین پلیس امنیت اقتصادی با همکاری بازرسین اقدام به شناسایی و ورود به این انبار کردند.

مدیر کل تعزیرات استان فارس ادامه داد: طی بازرسی از این انبار بیش از ۶۰ هزار قوطی شامپو، پودر لباسشویی و دستمال کاغذی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کشف شد که بررسی‌های اولیه حاکی از احتکار کالا به قصد گرانفروشی بود.

سالاری با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و ارجاع به شعبه دهم تعزیرات حکومتی استان افزود: طی تحقیقات انجام شده در شعبه، مشخص شد که انبار مذکور در سامانه جامع انبار‌ها به ثبت نرسیده و اقلام مکشوفه نیز به نیت سواستفاده از بازار و گرانفروشی دپو شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس از تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف در این پرونده خبر داد و اضافه کرد: شعبه رسیدگی کننده حکم به الزام به عرضه اقلام مکشوفه و جریمه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی متهم صادر کرد.

برچسب ها: جریمه ، قاچاقچی ، دام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار