حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.
کد خبر: ۹۶۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 06 June 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری، مردم استان فارس و شهر شیراز به سوگ نشسته‌اند، همچنین حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه نیز سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است.

امروز زائران و دلدادگان اهل‌بیت‌(ع) در اندوه شهادت رئیس مکتب شیعه به سوگ نشستند و شیفتگاه اهل بیت (ع) به حرم مطهر آمده‌اند تا به پیشگاه مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) تسلیت عرض کنند و خود را در غم شهادت جد بزرگوارشان شریک گردانند.

به همین مناسبت به سنت هر ساله تجمع عزاداران رئیس مذهب تشیع امام صادق (ع) صبح امروز در مدرسه تاریخی خان با سابقه‌ای بیش از 50 سال با حضور علما، طلاب، روحانیون برجسته استان و عموم مردم برگزار شد.

 

در ادامه این مراسم عزاداران و هیئات مذهبی شیراز به همراه خادمان حرم مطهر احمدی و محمدی به سمت حرم شاهچراغ(ع) حرکت کرده و در سوگ امام ششم به مرثیه‌سرایی پرداختند.

همچنین روز گذشته در آیینی معنوی با حضور خادمان حرم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرچم‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بردار بزرگوارشان حضرت سید میرمحمد (ع) با پرچم عزا تعویض شد.

در ادامه شام شهادت حضرت امام صادق(ع) نیز همزمان با نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام میرشکاری و مداحی حجت‌الاسلان فاطمی امجد در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

همچنین برای این ایام سوگواری مسابقه اینترنتی "مکتب تشیّع" از 11 تا 17 خرداد در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان برای مطالعه منبع و شرکت در آزمون آنلاین می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار