هادی بخشایی، مدیرعامل مؤسسه ای که مسئولیت پخش زنده مسابقات را در غیاب واحد سیار صدا و سیمای مرکز فارس برعهده دارد، گفت: متأسفانه بدلیل بدهی باشگاه‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی، امکان ادامه پخش زنده مسابقات برای ما وجود ندارد.
کد خبر: ۹۶۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 06 June 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در کنار حواشی ریز و درشت بازی تیم‌های فجر شهید سپاسی و چوکای تالش در هفته ۲۷ جام آزادگان که روز یازدهم خرداد در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، عدم پخش زنده این دیدار از شبکه استانی صداوسیمای فارس باعث تعجب و دلخوری جمع بسیاری از علاقمندان به فوتبال و طرفداران تیم فجر شهید سپاسی شد.

طبق توافق مدیران صدا و سیمای مرکز فارس و مسئولان ورزش استان، مقرر شد تمامی بازی‌های هر دو نماینده فوتبال فارس در لیگ دسته یک کشور که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود به صورت زنده به روی آنتن شبکه استانی رود تا علاقمندان به فوتبال فارس در شرایطی که امکان حضور در ورزشگاه را بدلیل شرایط کرونایی ندارند، این مسابقات بتوانند از طریق گیرنده‌های خود در منزل تماشا کنند که در دیدار تیم‌های فجر و چوکا این اتفاق رخ نداد.

برای هر بازی درخواست ۴ میلیون تومان کردیم

هادی بخشایی، مدیرعامل مؤسسه ای که مسئولیت پخش زنده مسابقات را در غیاب واحد سیار صدا و سیمای مرکز فارس برعهده دارد، گفت: متأسفانه بدلیل بدهی باشگاه‌های فجر شهید سپاسی و قشقایی، امکان ادامه پخش زنده مسابقات برای ما وجود ندارد.

وی با اشاره به مبلغ قراردادی که برای پخش زنده مسابقات منعقد شده، افزود: اداره کل ورزش و جوانان فارس متعهد شد که مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای پخش ۱۴ بازی آخر این دو تیم پرداخت کند که طبق قرارداد در حال پرداخت است اما باشگاههای فجر سپاسی و قشقایی درمجموع ۲۰ میلیون تومان از فصل گذشته به ما بدهکار هستند و با وجود تماس‌ها و پیگیری‌های مکرر، از پرداخت آن ممانعت می‌کنند.

وی با گلایه از بی توجهی مسئولین استان به سرمایه گذاران بخش خصوصی افزود: در شهرهایی مثل بوشهر و اصفهان، بخش خصوصی برای پخش زنده هر بازی مبلغی معادل ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان دریافت می‌کند که به منظور کمک مجموعه به فوتبال استان، تنها مبلغ ۴ میلیون تومان برای پخش زنده هر بازی مطالبه کردیم اما برخوردی که با من برای دریافت طلبمان شد بسیار زننده و نامناسب بود و معلوم نیست چرا مسئولان مربوطه تصور می‌کنند ما با وجود سرمایه گذاری چند میلیاردی، باید برای آنها کار رایگان انجام دهیم.

پرداخت بدهی بر عهده ورزش و جوانان است

اما مدیرعامل باشگاه فجر شهید سپاسی معتقد است مانده بدهی ۸ میلیون تومانی باشگاه فجر، برعهده اداره کل ورزش و جوانان است.

سرهنگ رسول فلاح تصریح کرد: از مجموع ۲۴ میلیون تومان بدهی باشگاه فجر، مبلغ ۱۶ میلیون تومان را پیش از این پرداخت کرده‌ایم و در خصوص ۸ میلیون تومان بدهی باقی مانده، در جلسه‌ای که در صدا و سیما داشتیم، مدیرکل ورزش و جوانان استان پذیرفت تا این مبلغ را نیز که مربوط به فصل گذشته است، پرداخت کند.

وی ضمن تشکر از زحمات مجموعه عوامل صداوسیما، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از محل بودجه فرهنگی خود برای تجهیز امکانات صدا و سیما اقدام کنند تا همچون سال‌های گذشته، پخش زنده مسابقات توسط خود واحد سیار صدا و سیمای استان انجام شود.

توان پرداخت پول بیشتر نداریم

مدیرکل ورزش و جوانان فارس به قرارداد هیأت فوتبال شیراز با بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: طبق توافقی که در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس داشتیم، تقبل کردیم تا برای ۱۴ بازی آخر تیم‌ها مبلغ ۵۰ میلیون تومان پرداخت کنیم که به وعده خود عمل کردیم.

حاجی زاده همچنین افزود: ما توان پرداخت پول بیشتری را نداریم اما از اینکه بخش خصوصی به بهانه بدهی باشگاه‌ها از پخش بازی ممانعت کرد، گله مندیم و حداقل به خاطر مردم می‌بایست بازی پخش می‌شد.

محمدرضا حسینی رئیس هیأت فوتبال شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طبق توافقنامه ۵۰ میلیونی، تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده‌ایم و حتی چک سه بازی آینده نیز صادر شده و این مشکل، بدلیل بدهی فصل گذشته باشگاه‌ها به بخش خصوصی به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با این وضعیت همچنان مشخص نیست که بازی‌های آینده این ۲ تیم شیرازی پخش زنده صدا و سیما خواهد شد یا خیر.

 

برچسب ها: بدهی ، فجر سپاسی ، قشقایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار