دبیر کل کنگره جهانی پیامبر رحمت(ص) در آیینه ادب و هنر گفت: اجرای زنده آثار هنری در رشته های گوناگون به عنوان یکی از رویدادهای های مهم کنگره برنامه ریزی شده است و به تدریج در اماکن هنری و تاریخی شهر شیراز با حضور مشاهیر هنری کشور اجرا می‌ شود.
کد خبر: ۹۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 07 June 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ حامد تقوایی با بیان اینکه این گونه رویدادها از جنبه های گوناگون حائز اهمیت است، افزود: اول افزایش دسترسی پذیری هنر با توجه به پخش زنده مراحل تولید اثر است. از طریق فضای مجازی همه علاقه مندان از سراسر دنیا امکان مشاهده تولید آثار را خواهند داشت. دوم نشر، معرفی و گسترش هنرهای اسلامی و مشاهیر هنری است که اختصاصا در این کنگره به صورت همزمان بحث مهم معرفی اسلام راستین و پیامبر اکرم ص نیز به زبان هنر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از نظر جنبه آموزشی نیز علاقه مندان به رشته های هنری می‌توانند از نزدیک با مراحل تولید یک اثر آشنا شده و اطلاعات مربوطه را از زبان خالق اثر دریافت کنند، عنوان کرد: دومین رویداد اجرای زنده این کنگره در رشته نقاشیخط و با حضور استاد علیرضا کریم‌پور، هنرمندی خوشنویس، روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه جاری، در باغ ارم شیراز انجام خواهد شد.
به گفته تقوایی، این برنامه به همت دبیرخانه کنگره و دبیر بخش نقاشی خط کنگره جناب آقای محمد اوجی نژاد اجرا خواهد شد.
تقوایی افزود: پخش زنده این رویداد نیز از ساعت ۱۰ بامداد در آدرس اینستاگرامی Http://instagram.com/artsformuhammad برای دوست‌داران این هنر پخش خواهد شد.
یادآور می شود: علیرضا کریم‌پور، زاده ۱۳۴۷ است. وی خوشنویسی را با شاگردی نزد استاد قاسم احسنت از سال ۱۳۶۲ آغاز و در سال ۱۳۷۰ نیز مدرک ممتاز خط را دریافت کرد.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۳پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار