مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میانگین متوسط عملکرد این محصول ۷۵ تن در هکتار است، پیش بینی کرد: بیش از ۲۱۰ هزار تن گوجه فرنگی از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.
کد خبر: ۹۷۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 10 June 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی از آغاز برداشت گوجه فرنگی از سطح ۲ هزار و ۷۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان کازرون خبر داد و افزود: برداشت گوجه فرنگی در کازرون از اواسط خرداد ماه آغاز و بر اساس شرایط آب و هوایی تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه میانگین متوسط عملکرد این محصول ۷۵ تن در هکتار است، پیش بینی کرد: بیش از ۲۱۰ هزار تن گوجه فرنگی از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال زراعی جاری به دلیل افزایش هزینه‌های کاشت و نهاده ها، قیمت نامناسب و پایین فروش در سال قبل، تمایل به کشت گندم به دلیل خرید تضمینی در راستای جبران خسارت‌های سال قبل، کشت گوجه فرنگی در شهرستان کازرون نسبت به پارسال ۳۲ درصد کاهش داشته است.

رشیدی با بیان اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب‌ها تولید گوجه فرنگی در استان فارس محسوب می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر تامین نیاز داخل استان، مازاد محصول تولید شده علاوه بر سایر استان‌های کشور به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: سانسید، ۶۱۸۹، بریویو، ثمین، ایزما، ۸۳۲۰ از مهم‌ترین ارقام کشت شده گوجه در کازرون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار