مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز به اهمیت انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: بی تدبیری برخی مسئولان و بی کفایتی آنان مردم را دلسرد کرده است، اما نباید این بی تدبیری به اساس حکومت ضربه بزند، بلکه به دقت در انتخاب باید توجه کنیم. وظیفه روحانیون و طلاب دعوت مردم به حضور حداکثری در عرصه انتخابات و دور کردن یاس وناامیدی از جامعه وآحاد مردم است.
کد خبر: ۹۷۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 10 June 2021

تابناک فارس به نقل از حوزه: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در گردهمایی مبلغین قرارگاه عمار که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: سال ها قبل مقام معظم رهبری سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند که در واقع زندگی با زیست متفاوت است، زیست به معنای رشد نباتات و تولید مثل است.

وی افزود: آدم بودن و انسان زیستن مهم است. شخصی از امام صادق(ع) سوال کرد زندگی را بر چه اصولی استوار کرده اید، امام(ع) در پاسخ فرمود بر چهار اصل استوار کردم که از جمله آن توکل به خداوند و وظیفه شناسی است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز، فراموش کردن نظارت الهی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: هر جا خداوند از یادها رفته، مورد آسیب واقع شدیم، همچنین تاکنون به زندگی برنخورده ایم که دو طرف آن زندگی متدین باشند و از هم جدا شوند، در موضوع اقتصاد نیز این چنین است کسانی که خداوند را فراموش می کنند احتکار، دزدی، اجحاف، خیانت در امانت، دست درازی به بیت المال، تضییع حقوق عامه را انجام می دهند.

وی با اشاره به رسالت مبلغین در جامعه امروز، تصریح کرد: یکی از ویژگی های منتخب مردم ایمان و دغدغه مندی در مسائل است، کسی که مسئولیت قبول می کند باید تراز را خداوند قرار دهد و تخصص نیز داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه اصل نظارت که از رگ گردن به ما نزدیک تر است و اصل مجازات دو اصل مهمی است که امام صادق(ع) فرمودند اگر در جامعه احیا شوند تخلفی در جامعه نخواهیم دید، گفت: بی توجهی به کارهای خوب نباید از سوی مسئولان رخ دهد، بنابراین توجه به خداوند نیز حائز اهمیت است، همچنین اینکه برخی شعار می دهند فقر مساوی با فحشا است، نادرست است آیا هر فقیر متدین به فحشا کشیده می شود.

وی عنوان کرد: توجه به اینکه خداوند رازق است آرامش می آورد برخی برای آینده نیامده نگران هستند، میز ریاست موفقیت نمی آورد، بنابراین باید توفیق را از خداوند خواستار باشیم، یکی از راهکارهای برون رفت از معضلات جامعه ازدواج آسان است.

مسئول مدرسه منصوریه در پاسخ به این سؤال که برخی می گویند از رای دادن چه خیری دیده ایم؟ بیان کرد: درس عمل به تکلیف بسیار مهم است، نباید به دنبال نتیجه بود بلکه باید به وظیفه عمل کرد. اگر سید الشهدا به دنبال نتیجه بود رفتن به کربلا بیهوده بود.

وی به اهمیت انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: بی تدبیری برخی مسئولان و بی کفایتی آنان مردم را دلسرد کرده است، اما نباید این بی تدبیری به اساس حکومت ضربه بزند، بلکه به دقت در انتخاب باید توجه کنیم. وظیفه روحانیون و طلاب دعوت مردم به حضور حداکثری در عرصه انتخابات و دور کردن یاس وناامیدی از جامعه وآحاد مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار