بهنام دیندارلو کارشناس مرکز جهاد کشاورزی سیدان با بیان اینکه میانگین عملکرد سیر در بخش سیدان ۱۲ تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح ۸۴۰ تن سیر برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۹۷۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 11 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: بهنام دیندارلو کارشناس مرکز جهاد کشاورزی سیدان گفت: برداشت سیر از ۷۲ هکتار از مزارع این بخش آغاز شده است و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه میانگین عملکرد سیر در بخش سیدان ۱۲ تن در هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح ۸۴۰ تن سیر برداشت و روانه بازار شود.
به گفته دیندارلو؛ با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب بر است، می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.
کارشناس مرکز جهاد کشاورزی سیدان کیفیت بالا و بازار پسندی را از مزیت ها‌ی محصول سیر این منطقه برشمرد و افزود: محصول تولیدی علاوه بر بازار‌های خارجی به استان‌های تهران، کرمان و شهرستان‌های جنوبی نیز ارسال می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، سیر ، سیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار